سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ ۱۰:۳۰
۰
توسعه و آبادانی در گرو توجه اداره راه و شهرسازی؛

فنوج به آسفالت ۳۴ کیلومتر راه نیاز دارد

فنوج با گذشت چندین سال به شهرستان همچنان اکثر راه‌های این منطقه فاقد آسفالت بوده که برای ارتقای شاخص‌ها نیازمند توجه بیشتر مسئولان استانی و کشوری است.
فنوج به آسفالت ۳۴ کیلومتر راه نیاز دارد
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از پهره؛ شهرستان فنوج در جنوب سیستان‌وبلوچستان برای خارج شدن از بن بست نیازمند اتصال به جاده ترانزیتی نیکشهر- ایرانشهر در محدوده تنگ سرحه است، این مهم برای تحقق توجه دولت سیزدهم را می طلبد تا با اختصاص اعتبار لازم ۳۴ کیلومتر راه فنوج به تنگ سرحه آسفالت، توسعه و آبادانی سرعت و شتاب چشمگیری بگیرد.

فنوج با گذشت حدود ۱۰ سال از ارتقا به شهرستان همچنان از محروم ترین مناطق بوده و برای ارتقای شاخص‌ها نیازمند توجه بیشتر مسئولان استانی و کشوری است.

دولت با آسفالت ۳۴ کیلومتر راه فنوج به تنگ سرحه می تواند توسعه منطقه را رقم بزند چرا که این کار علاوه برخارج شدن از بن بست، سبب کاهش مشکلات و به حداقل رسیدن گرفتاری‌های روزمره و هموار شدن مسیر توسعه و آبادانی این شهرستان می‌شود.

راه‌های روستایی فنوج برای آسفالت نیاز به اعتبار دارند

در این راستا پیرمحمد داودی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فنوج در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه راه روستایی فنوج خاکی و نیازمند آسفالت است، بیان کرد: از مجموع ۱۴۹ روستای فنوج فقط ۴۱ کیلومتر راه آسفالت شده و درصد بهره‌مندی از آسفالت کمتر از ۶ درصد است یعنی ۹۴ درصد مردم در روستاهای این شهرستان از نعمت آسفالت محروم هستند.

وی افزود: در مجموع ۷۷۶ کیلومتر در سطح شهرستان فنوج وجود دارد که ۵۷۷ کیلومتر آن خاکی و نیازمند فوری آسفالت است.

این مسئول گفت: راه تنگ سرحه به فنوج از سال ۱۳۸۸ مطالعه و با هدف بهره مندی روستاهای طول مسیر بازگشایی آن آغاز شده و تاکنون طی ۱۳ سال ۵۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

داودی با بیان اینکه با ساخت و افتتاح این پروژه راهسازی فنوج از بن بست خارج و شاهد توسعه و آبادانی این منطقه دور افتاده و محروم خواهیم بود، ادامه داد: برای تکمیل و بهره برداری این محور بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فنوج تصریح کرد: تنها راه توسعه و آبادانی فنوج در گرو افتتاح و بهره‌برداری مسیر راه فنوج به تنگ سرحه است و چنانچه این محور سریعتر تکمیل شود شاهد کاهش مسیر بیش از ۱۰۰ کیلومتری خواهیم بود و سهولت جابجایی کالا و مسافر می شود.

داودی به نبود اعتبار برای آسفالت راه‌های روستایی و نگهداری راه‌ها اشاره و افزود: برای حدود ۸۰۰ کیلومتر راه فقط یک دستگاه گریدر و یک دستگاه لودر و یک کامیون وجود دارد و به دلیل کمبود ماشین آلات نمی توانیم خدمات رسانی مطلوب انجام بدهیم و به موقع هر دو ماه یا سه ماه راه‌های روستایی را رگلاژ و تسطیح کنیم.

وی بر تخصیص حداقل ده دستگاه ماشین آلات سنگین شامل لودر، گریدر، بولدزر، کامیون و کفی برای جابجایی و حمل ماشین آلات تاکید و خاطرنشان کرد: حتی چارت اداری و تشکیلاتی برای اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فنوج پس از ده سال ارتقا به شهرستان تعریف نشده و شدیدا با کمبود نیروی انسانی و تجهیزات مواجه است.



برای خارج شدن فنوج از بن بست ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است

حقانی، سرپرست فرمانداری فنوج در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: چرا تمامی ادارات در فنوج مستقل نشده‌اند و چارت اداری تعریف نشده و دستگاه‌های اجرایی با کمبود نیروی انسانی مواجه هستند.

وی افزود: راه تنگ سرحه به فنوج محور مشهور به کلدر از ۱۳ سال قبل در حال کار است ولی به دلیل کمبود اعتبار تکمیل و بهره برداری نمی شود.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر وزارت راه و شهرسازی فقط در حد ۲۰۰ کیلومتر راه اصلی از فنوج به قلعه گنج کرمان و فنوج به جاده ترانزیتی نیکشهر به ایرانشهر در محدوده تنگ سرحه احدث کند فنوج متحول و به یک چهارراه اقتصادی تبدیل می شود.

حقانی تصریح کرد: برای تکمیل و آسفالت جاده فنوج به تنگ سرحه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا فنوج از بن بست خارج شود.


انتهای خبر/
کد مطلب: 430301
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *