سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ ۰۷:۳۷
۰
یک کارشناس مذهبی مطرح کرد:

نذورات محرم صرف تهیه سبد غذایی در قالب کمک مومنانه برای نیازمندان شد

  حجت الاسلام و المسلمین مهدی پودینه گفت: امسال با توجه به شیوع کرونا امکان برپایی سفره نذری در مساجد، تکایا و حسینه ها نبود بنابراین خیرین نذورات و هزینه پذیرایی محرم را صرف تهیه سبد غذایی برای نیازمندان کردند.
نذورات محرم صرف تهیه سبد غذایی در قالب کمک مومنانه برای نیازمندان شد
به گزارش پهره؛ نذر آن است که انسان ملتزم شود که کار خیری را برای خدا به جا‌‎ ‌‏آورد، یا کاری را که نکردن آن بهتر است برای خدا ترک کند.‏ 
بسیاری از عزاداران حسینی همه ساله نذورات خود را با فرا رسیدن ماه محرم به هئیت ها و مساجدی می دهند که خیمه های عزا برپا می کنند. برخی نیز در خانه های خود اقدام به پخت غذا کرده تا به اندازه نمکی در آش عزای سیدالشهدا(ع) سهیم شوند.
 امسال با توجه به وضعیت کرونایی کشور بسیاری از افراد تلاش دارند تا نذرهای خود را به نیازمندانی بدهند که به دلیل مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا دچار تنگنا شده و قادر به تامین زندگی خود نیستند.
این عشق الهی است
هئیت ها هم غذای نذری خود را صرف امور خیریه کردند و خیلی‌ها آن را در قالب ظروف یکبار مصرف به درب خانه‌ها می برند.
این ارادت و عشق در هیچ حالی تعطیلی بردار نیست و ارادتمندان اهل بیت(ع) در همه عصرها چه آن زمان که خفقان اجازه برگزاری مراسم نمی داد و چه در زمان حاضر که کرونا آسودگی زندگی را از همه سلب کرده، نشان دادند که در شهادت امام حسین (ع) حرارتی در قلوب سات که تا ابد سرد نمی شود اما این را هم می دانند که حفظ جان از واجباتی است که نباید به فراموشی سپرده شود.

در همین راستا حجت الاسلام والمسلمین مهدی پودینه، کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پهره بیان کرد: در شرایط کنونی کشور در زمینه بیماری کرونا و ایام محرم ملت ایران توانستند مراسم عزاداری امام حسین(ع) را با رعایت شیوه نامه ها و پروتکل های بهداشتی به بهترین نحو اجرایی کنند.
وی در تکمیل مطلب فوق، افزود: در طول تاریخ، دشمنان در عرصه های مختلف در برابر ایران هجمه های متفاوتی داشتند، به خصوص در زمینه فراموشی عزای اباعبدالله الحسین (ع) تلاش فراوانی کردند اما موفق نشدند.
این کارشناس مذهبی ادامه داد: با برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) روحیه ایثارگری، شهادت طلبی و معنوی در وجود مردم برای همیشه زنده می ماند و با پرورش این ویژگی ها در وجودشان همچون آن حضرت از دشمن هیچ گونه ترس و واهمه ای ندارند.
وی اضافه کرد: امام حسین (ع) فرهنگ آزادگی و آزاده خواهی را در جامعه اسلامی ترویج داد و برای حفظ آن خون ریخت و در برابر دشمنان اسلام ایستادگی و مقاومت کرد و زیر بار ظلم آنان نرفت.
پودینه در ادامه، عنوان کرد: هئیت های عزاداری و خیرین نذورات خود را در ماه محرم مطابق با دستورالعمل های ستاد ملی کرونا در مجالس عزا توزیع نمی کردند و برنامه این بود که کمک های خود را در قالب کمک مومنانه درب منازل نیازمندان تحویل می دادند.
وی تصریح کرد: در برگزاری مجالس عزا امام حسین(ع) در مساجد و حسینیه ها همه عزاداران و فعالین فرهنگی پای کار آمدند و همگان در کنار هم با رعایت اصول بهداشتی توانستند مجلس حزن و اندوه آن حضرت را زنده نگه دارند و به بهترین نحو مراسم ها را برگزار کنند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 426512
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *