مسیر بی قانونی طی می شود؛

تردد هر نوع خودروی فاقد پلاک ممنوع

8 بهمن 1398 ساعت 7:10

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری ایرانشهر گفت: طرح ممنوعیت تردد خودرو‌های بدون پلاک در ایرانشهر کلید خورد.


به گزارش پهره مسایل راهنمایی و رانندگی از جمله مباحث مهم و کلیدی می ­باشد که قانون خاصی هم به همراه آیین ­نامه ­های اجرایی مختلف دارد.


این قانون و مواد آن شفاف و گویا همه چیز می­ باشد. اما آن چه جالب به نظر می­ رسد، تردد خودروها و سایر وسایل نقلیه موتوری بدون پلاک یا بعضاً مخدوش در سطح شهرستان­ های مختلف سیستان و بلوچستان و از جمله ایرانشهر می ­باشد.


رانندگان این خودروهای بدون پلاک به راحتی ساعت ها در شهر می‌چرخند، بدون این که كوچك ترین نگرانی از تخلفی که مرتکب شده‌اند، داشته باشند.


برخی رانندگان خودروهای بدون پلاک که مالکان عجول به حساب می آیند به محض تحویل گرفتن وسیله از نمایندگی بدون شماره گذاری و بلافاصله با خانواده برای تفریح و گردش، آن را روانه خیابان های شهر می کنند تا از شهروندانی که مالك خودروی شخصی هستند، عقب نمانند و بعدها در فرصتی مناسب برای پلاک کردن خودروهای خود اقدام کنند.



برخورد قانونی مسئولین با متخلفان خودرو بدون پلاک

علی احمد پور، یکی از شهروندان ایرانشهری با اشاره به تردد غیرقانونی خودروهای بدون پلاک در سطح شهرستان در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: با توجه به این كه در حال حاضر تنها معیار و ملاك مأموران راهنمایی و رانندگی برای ثبت تخلف رانندگان، پلاک خودروها می باشد، پلیس چگونه می‌تواند تخلف یك خودروی بدون پلاك را ثبت کند و برای آن برگه جریمه صادر کند؟


وی افزود: آیا اطلاع از این امر، به صورت ناخودآگاه، وسوسه قانون گریزی و ارتکاب تخلفات ریز و درشت رانندگی را در مالكان خودروهای بدون پلاک بیدار نخواهد كرد؟

احمد پور، شهروند ایرانشهری ادامه داد: خودروهای بدون پلاک با آگاهی از قانون «ممنوعیت تردد خودروهای بدون پلاک» حتی گاهی تا چند هفته به راحتی و بدون هیچ مشكلی در سطح شهر تردد می‌کنند، بدون این‌که از ثبت تخلفات رانندگی خود كوچكترین نگرانی داشته باشند.


وی عنوان کرد: ظاهراً رانندگان خودروهای بدون پلاک می‌دانند كه دست مأموران پلیس برای ثبت تخلفات بسته است و همین موضوع باعث می شود تا در مدت زمانی که خودروی آن ها پلاک ندارد، آن چنان که باید و شاید خود را مقید به رعایت قوانین و مقررات رانندگی کنند.


این شهروند ایرانشهری خاطر نشان کرد: به هر حال احترام به قانون و حقوق شهروندی ایجاب می کند که در مرحله نخست شهروندان قانون را رعایت کرده و در مرحله بعدی، مسئولان با متخلفان و ناقضان قوانین حتی به صورت جزئی و موردی برخوردی قاطع کنند.


احمدرضا هاشمزهی، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: اشخاصی که آزادانه خودروهاي بي ­پلاک خود را به خیابان آورده و باعث ایجاد نگرانی­ های وافر مردم شده و  حس عدم امنیت را در بین شهروندان ایجاد می کنند با این که آگاه هستند که نباید با خودروی بدون پلاک تحت هیچ شرایطی رانندگی کرد، اما با بهانه­ های واهی، خیابان و جاده­ ها را محلی برای تفریح خویش دانسته و با خیال آسوده، گوشی به دست، امنیت را از جامعه سلب می کنند، برخورد قانونی با مالکان و رانندگان این وسایل نقلیه می شود.



مخدوش کردن پلاک خودروها  اقدامی مجرمانه است

وی افزود: نظارت بر تردد خودروهای بدون پلاک امری ضروری است که از طرف پلیس راهور ناجا باید به‌شدت رسیدگی شود؛ از طرفی برخی از سارقان برای شناسایی نشدن خودروی خود از این شیوه برای تردد استفاده می‌کنند که حتما باید امر ضروری در شهرستان مورد توجه قرار بگیرد.


معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری ایرانشهر عنوان کرد: نصب پلاک خودرو یک موضوع بسیار حائز اهمیت بوده و شناسه هر وسیله شماره آن است که در صورت نداشتن هم در مظان اتهام قرار خواهد داشت و هم از نظر پلیس راه منع تردد دارند.


وی ادامه داد: مخدوش کردن پلاک خودروها هم اقدامی مجرمانه است و در این خصوص نیز برخورد بدون اغماض با مالکان و رانندگان این خودروها خواهد شد.


هاشمزهی خاطر نشان کرد: جایگاه، ارزش و اعتبار هر شهروند از جایی شروع می‌شود که به قوانین جامعه‌اش احترام بگذارد و اجرای قوانین و مقررات در یک جامعه مستلزم همیاری و همکاری عموم است.


انتهای پیام/


کد مطلب: 424726

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/report/424726/تردد-نوع-خودروی-فاقد-پلاک-ممنوع

پهره
  https://www.pahreh.ir