شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ ۱۳:۲۰
۰
مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر مطرح کرد؛

وجود زباله های بیمارستانی در سطح شهر را تکذیب می کنیم/پیگیر ماجرا از مراجع قضایی هستیم

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: با توجه به امحا زباله ها در تمام مراکز درمانی شهرستان ایرانشهر، وجود زباله های بیمارستانی در سطح شهر به هیچ عنوان صحت ندارد.
وجود زباله های بیمارستانی در سطح شهر را تکذیب می کنیم/پیگیر ماجرا از مراجع قضایی هستیم
به گزارش پهره ؛ چند روز گذشته روابط عمومی شهرداری ایرانشهر با انتشار کلیپی در فضای مجازی از وجود زباله های بیمارستانی که بصورت خطرناک در یکی از خیابان های شهرستان ایرانشهر رها شده بود، به این موضوع واکنش نشان داد.

این فیلم به سرعت درشبکه های اجتماعی پخش شد و پس از مطرح شدن ابتلای تعدادی از پاکبانان شهرداری به بیماری هایی همچون هپاتیت در اثر رهاسازی اینگونه زباله های بیمارستانی در سطح شهر، واکنش های بسیاری را درپی داشت.

 برای پیگیری این موضوع با روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت و گو کردیم.

فرهاد پرنیان در گفت و گو با خبرنگار پهره اظهار کرد: تمامی مراکز درمانی، خدماتی و بهداشتی کشور و نه تنها ایرانشهر اعم از دولتی و خصوصی مجهز به دستگاه امحا زباله های عفونی جهت بی خطرسازی کلیه تجهیزات مصرفی نوک تیز اعم از آنژیوکت و سرسرنگ است.

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ادامه داد: اینگونه تجهیزات بیمارستانی خطرناک به هیچ عنوان به خارج از مراکز درمانی منتقل نمی شود مگر توسط اشخاص خاص و برای هدفی مشخص!

وی تاکید کرد: ضمنا مطابق دستورالعمل سفتی باکس کلیه مراکز بهداشتی، درمانی خصوصی نیز ملزم به عقد قرارداد با بخش خصوصی جهت امحا زباله های عفونی هستند و حتی کلیه مطب ها نیزدارای سطل زباله مخصوص جداسازی سرسرنگ و آنژیوکت از سایر زباله ها است.

پرنیان با اشاره به اینکه این موضوع از طرف روابط عمومی شهرداری مطرح شده و باید آنرا اثبات کنند، تصریح کرد: برای روشن شدن موضوع از طریق مراجع قانونی پیگیر خواهیم بود.

وی با اشاره به جراحت پاکبانان شهرداری و انتقال احتمالی عفونت از طریق سرسرنگ بیان کرد: با وجود اینکه دانشگاه علوم پزشکی سرنگ های رایگان دراختیار معتادین قرار می دهد امکان عفونت از طریق سرنگ های آلوده آنها وجود دارد که البته این احتمال خیلی کم است.

پرنیان در پایان با ناراحتی از ابتلای این پاکبانان زحمتکش به بیماری هایی همچون هپاتیت از آمادگی علوم پزشکی ایرانشهر برای آزمایشات و ویزیت رایگان و همچنین غربالگری سلامت این افراد خبر داد.

انتهای پیام/
 
کد مطلب: 423112
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *