دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ ۱۳:۰۸
۰
در دیدار فرماندار ایرانشهر با کارکنان بهزیستی شهرستان مطرح شد؛

معلولیت دلیلی بر ناتوانی نیست/امکانات بیشتری باید در اختیار معلولان قرار گیرد

فرماندار ایرانشهر گفت : امکانات باید به گونه ای باشد که براحتی و به خوبی و به مراتب بیشتر از گذشته به معلولین اختصاص یابد.
معلولیت دلیلی بر ناتوانی نیست/امکانات بیشتری باید در اختیار معلولان قرار گیرد
به گزارش پهره ؛ معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر درجمع تعدادی از معلولین ، رئیس و کارکنان بهزیستی این شهرستان در گرامی داشت روز جهانی معلولین گفت : در حالی که معلولان تاکنون اثبات کرده اند که معلولیت شان دلیلی بر ناتوانی شان نیست، اما باید این حق را به آنها داد که حقوق برابر و انسانی شان را که به ارتقای هر چه بیشتر سطح زندگی برای این افراد کمک می کند، از جامعه و مسئولان مطالبه کنند.
نبی بخش داودی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به ساخت و سازها در اماکن عمومی، افزود: باید با دقت نظر بیشتری در معماری و ساختمان سازی خصوصاً در اماکن عمومی توجه شود تا حقوقی از معلولین ضایع نگردد.
وی با بیان اینکه مسئولین ادارات باید رابط های معلولین خود را انتخاب و به کار گمارند، افزود : امکانات باید به گونه ای باشد که براحتی و به خوبی و به مراتب بیشتر از گذشته به معلولین اختصاص یابد.
داودی با بیان اینکه بین افراد عادی جامعه و معلولین نباید تفاوت قائل شد، خاطر نشان کرد: حمایت از این قشر را وظیفه ذاتی و انسانی خود می دانیم.
رئیس اداره بهزیستی ایرانشهر هم ضمن گزارشی از وضعیت بیش از 6700 معلول شهرستان، مهمترین نیازهای معلولان را در حوزه های معیشت، مسکن و هزینه های درمانی برشمرد و از مسئولین و مردم خواستار کمک، همکاری و همیاری با اداره بهزیستی شد.
ابراهیم نرماشیری افزود :ماهانه به هر معلول از سوی اداره بهزیستی یک میلیون و850 هزار ریال پرداخت می شود.
انتهای پیام//
کد مطلب: 422760
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *