پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۸ ۱۰:۲۲
۸
نفیسه پرورش

چرا آذری جهرمی تمایلی به تکمیل شبکه ملی اطلاعات ندارد؟!

در ایام قطعی اینترنت همگان شاهد بودند با وجود محدودسازی اینترنت بین الملل، خدمات بانکی ارائه می‌شد و سایت های دولتی و تاکسی های اینترنتی بدون اختلال در دسترس عموم قرار گرفته بودند و همین امر سبب شد که مردم ایران به خوبی متوجه شوند تبلیغات منفی علیه این‌پروژه ملی، از طرف برخی، دروغی بیش نبوده و شبکه ملی اطلاعات به معنی قطع اینترنت جهانی نیست.
چرا آذری جهرمی تمایلی به تکمیل شبکه ملی اطلاعات ندارد؟!
به گزارش پهره به نقل از  صاحب نیوز؛ اگر در چند سال گذشته مفهوم «شبکه ملی اطلاعات» برای بسیاری از مردم غریب و ناآشنا بود، در روزهای اخیر و به دنبال قطعی اینترنتِ بین الملل مفهوم محتوایی آن برای عموم مردم قابل درک شده و چیستی و چرایی و فواید آن عیان شد.
واژه ای نه چندان پیچیده که گاهی با عنوان «اینترنت ملی» از آن یاد می شود، نام پروژه ای است که سال هاست جزء اصلی ترین مطالبات رهبر معظم انقلاب بوده اما با وجود توصیه و تاکید ایشان بر ضرورت و فوریت اتمام و اجرای کامل این پروژه، از طرف مجریان و مسئولان مربوطه دچار بی توجهی و بی مهری شده و تا کنون فقط درصدی از آن مورد بهره برداری قرار گرفته است.
با توجه به اهمیت فوق العاده شبکه ملی اطلاعات و ارتباط آن با موضوع امنیت ملی و اقتصاد مقاومتی، تکمیل سریع‌تر و راه اندازی کلی این پروژه جزء ضروریات و اولویت های اصلی کشور است؛ ارز هنگفتی بابت مصرف اینترنت خارجی و استفاده از نرم افزارهای غیر بومی از خزانه کشور به جیب مدیران و دلالان داخلی و خارجی اینترنت ریخته می شود و خسارت بالاتر اینکه طبق افشاگری «ادوارد اسنودن» هیچ نقطه کور اطلاعاتی در ایران وجود
شبکه ملی اطلاعات با هدف صیانت از سرمایه داده های کشور راه اندازی شده و علاوه بر حفظ داده ها، ظرفیتی را فراهم‌ می کند که در هر شرایطی و با هر هجوم و تهدید خارجی، سیستم ارتباطی، خدماتی و محتوایی کشور بدون اختلال به کار و فعالیت خود ادامه دهد.
ندارد و بیش از ۱۴ میلیارد بسته اطلاعاتی مردم ایران از طریق اینترنت توسط سرویس های جاسوسی به سرقت رفته است.

سپر دفاعی برای حفظ حریم مرزهای مجازی ایران
شبکه ملی اطلاعات با هدف صیانت از سرمایه داده های کشور راه اندازی شده و علاوه بر حفظ داده ها، ظرفیتی را فراهم‌ می کند که در هر شرایطی و با هر هجوم و تهدید خارجی، سیستم ارتباطی، خدماتی و محتوایی کشور بدون اختلال به کار و فعالیت خود ادامه دهد. در ایام قطعی اینترنت همگان شاهد بودند با وجود محدودسازی اینترنت بین الملل، خدمات بانکی ارائه می‌شد و سایت های دولتی و تاکسی های اینترنتی بدون اختلال در دسترس عموم قرار گرفته بودند و همین امر سبب شد که مردم ایران به خوبی متوجه شدند تبلیغات منفی علیه این‌پروژه ملی، از طرف برخی، دروغی بیش نبوده و شبکه ملی اطلاعات به معنی قطع اینترنت جهانی نیست.
شبکه ملی اطلاعات زیرساختی است برای امنیت اطلاعات و حفظ حریم خصوصی کاربران و سپر دفاعی برای حفظ حریم مرزهای مجازی ایران؛ شبکه ای امن، سریع، ارزان و با کیفیت که در اکثر کشورهای پیشرفته مورد بهره برداری قرار گرفته است. کشورهایی که تا کنون برای خود از  سپر دفاعی شبکه ملی اطلاعات استفاده کرده اند عبارتند از ژاپن، آلمان، چین، کره، استرالیا، فرانسه، بلژیک، هلند و …

چرا آذری جهرمی تمایلی به تکمیل سریع این پروژه ندارد؟
با توجه به اینکه یکی از گزینه های تحریم «پنتاگون» اینترنت است می توان با سرعت بخشیدن و تکمیل این پروژه ملی مانع بروز چنین تهدید بزرگی شد و تحقق آن جنبه بازدارنده برای اقدامات دشمن خواهد بود.
روند به شدت ضعیف و کند، در اتمام و اجرای این پروژه حیاتی نشان می دهد «وزارت ارتباطات» تمایلی برای راه اندازی سریع شبکه ملی اطلاعات
چرا وعده های دولت برای کنترل بیشتر فضای مجازی پس از فتنه ۹۶ محقق نشد و باز هم در اغتشاشات اخیر این فضا بستر امن معاندان و منافقان برای هدایت و سازماندهی خرابکاران بود؟
ندارد. اما سوال این است که چرا با وجود همه تهدیدات خارجی و داخلی وزارت ارتباطات چنین روندی را در پیش گرفته است؟ آیا وجود مدیر دو تابعیتی در رأس تیم اجرایی شبکه ملی اطلاعات نقشی در سرعت لاک پشتی این پروژه حساس دارد؟ آیا وجود عوامل نفوذی ترمزی برای حرکت سریع و منظم این پروژه هستند؟ آیا وجود دلالان اینترنت و اپراتورهایی که از فعالیت اپلیکیشن های خارجی همچون «واتس اپ» و «تلگرام» و «اینستاگرام» سودهای میلیاردی به جیب می زنند در روند مطلوب این پروژه ایجاد اختلال کرده اند؟
چرا وعده های دولت برای کنترل بیشتر فضای مجازی پس از فتنه ۹۶ محقق نشد و باز هم در اغتشاشات اخیر این فضا بستر امن معاندان و منافقان برای هدایت و سازماندهی خرابکاران بود؟ چه کسانی و با چه اهدافی از ولنگاری فضای مجازی سود می برند و شبکه ملی اطلاعات را مانعی بر سر راه خود می بینند؟ شخص رئیس جمهور و وزیر ارتباطات که در ظاهر خود را نگران قطع اینترنت و رکود کسب و کار اینترنتی نشان می دهند پاسخ دهند چرا زندگی و کسب و کار مردم ایران را به فضای مجازی ناامن و ابزار دشمن گره زدند؟
این سوالات و ده ها سوال دیگر که بی جواب مانده می بایست توسط مسئولان شورای عالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات پاسخ داده شود. با توجه به شرایط پیش آمده صاحب نظران معتقدند سازمان بازرسی کشور و قوه قضاییه به این قضیه ورود کرده و با محاسبه خسارت وارده که به علت تاخیر و تعلل در اجرای این پروژه، بر اقتصاد و امنیتی ملی ایران وارد شده با متخلفان برخورد لازم و قاطع را اعمال کند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 424485
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *