دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۱۵:۲۸
۰
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت؛

کم کاری از ما بوده/ قول شرف می دهم کارخانه بافت بلوچ را احیا کنم

معاون صنعت، معدن و تجارت  و رئیس سازمان گسترش و صنایع ایران گفت: برای احیای دوباره کارخانه بافت بلوچ در ایرانشهر به مردم و کارگران این واحد نساجی قول شرف می دهم.
کم کاری از ما بوده/ قول شرف می دهم کارخانه بافت بلوچ را احیا کنم
کم کاری از ما بوده/ قول شرف می دهم کارخانه بافت بلوچ را احیا کنم
به گزارش پهره، صبح امروز منصور معظمی در دیدار مردمی که با حضور مسئولین کشوری؛ استانی و اجرایی ایرانشهر و کارگران بافت بلوچ این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: ما در بازسازی و احیای کارخانه بافت بلوچ کوتاهی کرده ایم اما حالا قصد جبران داریم.
وی با ابراز تأسف از شنیدن آمار تکان دهنده تعداد زندانیان ایرانشهر به نسبت کارگران بافت بلوچ افزود: قول شرافت می دهم این کارخانه مثل سابق با بیش از 2هزار کارگر دوباره احیا شود.
معظمی پیگیری سردخانه کارخانه گسترش صنایع بلوچ را از اولویت های وزارت صنعت در ایرانشهر عنوان کرد و بیان داشت: به محض بازگشت به تهران مشکل سردخانه این کارخانه را پیگیری خواهم کرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: کارخانه تایر و شرکت صنایع گسترش بلوچ(بافت بلوچ) دو اقدام بزرگ وزارت صنعت در استان سیستان و بلوچستان است که امیدواریم خیلی زود به بازده مطلوب آن دست یابیم.
معظمی از استقبال شرکت های بزرگ در مناقصه شرکت گسترش صنایع بلوچ گفت و ادامه داد: به لطف خدا تا پایان اردیبهشت ماه نتیجه حاصل از مناقصه در کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر به بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود: قول می دهم در سفری که شش ماه دیگر به ایرانشهر داشته باشتم جوانان شهرستان گوش تا گوش این کارخانه مشغول کار باشند و دیگر مشکل اشتغال در این شهرستان مرتفع گردد.
نماینده مردم ایرانشهر هم در این دیدار مردمی با اشاره به ظرفیت های بالای کارخانه بافت بلوچ اظهار کرد: متأسفاانه امروز بدلیل عدم اشتغال به جای راه اندازی کارخانه به دنبال احداث زندانی با ظرفیت 6 هزار نفر هستیم که امیدواریم با قول های مساعدی که از سوی مسئولین داده می شود مشکل عدم اشتغال جوانان خیلی زود  برطرف شود.
محمد سعید اربابی ادامه داد: انتظار داریم علاوه بر احیای کارخانه بافت بلوچ امکان استخدام هزار نفر از بانوان ایرانشهر به منظور رونق و حفظ سوزن دوزی زنان بلوچ منطقه نیز فراهم گردد.
گفتنی است در این مراسم 80 نفر از کارگران بازنشسته بافت بلوچ ایرانشهر طی نامه ای؛ خواستار دریافت سنوات و عیدی معوقه خود شدند.
معظمی در پایان دیدار مردمی از واحدهای مختلف کارخانجات فراگیر بافت بلوچ ایرانشهر دیدن کرد.
کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر با تأسیس در سال 1355 بیش از 2 هزار و 400 نفر در آن مشغول به کار بودند که رفته رفته با فرسوده شدن دستگاه های ریسندگی و اخراج کارگران در حال تبدیل شدن به مخروبه بود که با وارد شدن بخش دولتی روح امید در این کارخانه دمیده شد.
انتهای پیام/ 3339
کد مطلب: 917
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *