چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ۲۰:۴۸
۰

دورهمی های انتخاباتی یک "بخشدار" داد نماینده چابهار را در آورد!

تبلیغات زودهنگام انتخابات آفتی است که طی سال‌های اخیر در کشور رواج پیدا کرده است، هرچه به روزهای انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم جو ملتهب سیاسی مهمان کشور شده است و التهاب هنگامی بیشتر می شود که برخی مسئولین دولتی زیر پوستی برای تصاحب کرسی های مجلس به نفع نزدیکان خود تلاش می کنند.
دورهمی های انتخاباتی یک "بخشدار" داد نماینده چابهار را در آورد!
دورهمی های انتخاباتی یک "بخشدار" داد نماینده چابهار را در آورد!
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، هر چه به زمان انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در اسفنده ماه امسال نزدیک می شویم تب و تاب افراد هم زیاد می شود.
اما گاهی این جوش و خروش افراد و برگزار جلساتی با رنگ و بوی انتخاباتی به خصوص هنگامی که ردپای یک مسئول دولتی هم وسط باشد دردسر ساز می شود.
ماجرا از این قرار است که یکی از بخشداران مرکزی در جنوب استان که حضور گسترده ای هم در شبکه های اجتماعی دارد و در انتشار مطالب فیس بوکی شانه به شانه استاندار سیستان و بلوچستان می زند گویا آستین ها را برای حضور کاندید مورد نظر خود بالاتر از همیشه زده است.
اگرچه مقام معظم رهبری بارها همگان را از ورود و تبلیغات زودهنگام انتخاباتی منع کرده اند اما گاهی دم خروس برخی از افراد که از قضا دولتی هم هستند بیرون می زند و نشان می دهد برخلاف وعده دولت برخی دولتمردان چندان هم بی طرف نیستند!
نماینده مردم چابهار که از رفتار بخشدار جوان گلایه داشت به وزیر کشور در خصوص لزوم رسیدگی به تبلیغات انتخاباتی بخشدار مرکزی شهرستان نیک‌شهر و برگزاری جلسات برای کاندیداهای خاص تذکر داد.
به نظر می رسد پنج شنبه های دورهمی شهرستان نیکشهر که برای حمایت از یکی از اعضای سابق شورای شهر این شهرستان برگزار می شود دلیل اصلی تذکر نماینده چابهار بوده است.
این روزها برخی اصلاح طلبان استان سیستان و بلوچستان نه تنها فعالیت انتخاباتی زود هنگام را آغاز کردند و قانون کشور را زیر پا گذاشته اند بلکه سهم خواهی احزاب مختلف این طیف سیاسی باعث اختلافات عمیق بین این جریان سیاسی شده است.
در خصوص فعالیت های تبلیغاتی این بخشدار جوان علی اصغر جمشید نژاد معاون سیاسی استانداری سیستان و بلوچستان به عصرهامون گفت: بخشدار مرکزی هیچ نقشی در انتخابات ندارند اگر عنوان حقوقی و مسئولیت افراد مطرح نباشد عدم استفاده از امکانات دولتی و رعایت این موارد مجاز هستند در تبلیغات انتخاباتی ایراد ندارد، اما با عناوین حقوقی و مسئولیت هیچ کس حق ورود به تبلیغات فرد خاصی را ندارند. 
وی افزود: هر بخشدار و یا فرماندار شخصیت حقوقی دارد که با این شخصیت حق ورود به انتخابات و تبلیغات ندارد و نمی تواند از امکانات دولتی له یا علیه کاندیدای احتمالی استفاده کنند.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همه گزارشات در خصوص تخلف افراد به ما می رسد و بررسی می شود صرف بیان یک مطلب مبین درست و اشتباه بودن نیست.
وی با بیان اینکه اگر مداخله ای توسط افرادی که وظیفه مستقیم در انتخابات دارند مشاهده شود قطعا برخورد می کنیم، اظهار کرد: همواره گزارشاتی ارائه می شود که ما موظف به بررسی هستیم و تا زمانی که قطعیت پیدا نکند از روی اظهارات تصمیم گیری نمی کنیم.
جمشیدنژاد در خصوص تذکر نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی مبنی بر فعالیت انتخاباتی بخشدار مرکزی نیکشهر گفت: از این موضوع بی خبر هستم اگر گزارشی از تخلف برسد حتما بررسی می شود. 

انتهای پیام/
کد مطلب: 91
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *