چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۱۲:۰۸
۰
گفتگوی صمیمی پهره با جانباز و آزاده ایرانشهری؛

مدیون فداکاری همسرم هستم/ دلتنگ معنویت و اخلاص دوران جنگ می شوم

سال 65 در عملیات امام مهدی (عج)؛ پای راستم بر روی مین رفت و به همراه چند تن دیگر از رزمندگان به اسارت دشمن بعث درآمدیم.
مدیون فداکاری همسرم هستم/ دلتنگ معنویت و اخلاص دوران جنگ می شوم
مدیون فداکاری همسرم هستم/ دلتنگ معنویت و اخلاص دوران جنگ می شوم
به گزارش پهره؛ حسن رضا جهانگیری جانباز و آزاده دوران هشت سال دفاع مقدس طی یک گفت و گوی تصمیمی از روزهای جنگ و اسارت می گوید.
او می گوید: فرزند سوم خانواده بودم و زمان زیادی از عقد بین من و همسرم  نمی گذشت اما با توجه به شرایط بحرانی که آن روزها کشور با آن رو به رو بود تصمیم گرفتم به جبهه بروم.
پدرم آن سالها در جبهه بود از این رو خانواده اجازه نمی داد من هم به جبهه بروم؛ اما با اصرار فراوان توانستم مادرم را راضی کنم و  سرانجام سال 65 با 19 سال سن همراه با سایر رزمندگان از ایرانشهر به منطقه عملیاتی میمک به غرب کشور اعزام شدیم.
توفیق حضور در بسیاری از عملیات ها از جمله نصر، ضفر و امام مهدی (عج) را داشتم بطوریکه سال 65 در عملیات امام مهدی (عج)؛ پای راستم بر روی مین رفت و به همراه چند تن دیگر از رزمندگان به اسارت دشمن بعث درآمدیم.
در دوران اسارت هم با انواع شکنجه ها و عذاب ها دست و پنجه نرم کردیم تا این که در سال 69 به عنوان اسرای مفقود ما را از مرز خسروی وارد کشور کردند.
به خاطر دارم در مسیر بازگشت به کشور و انتقال ما از اتوبوس دشمن به اتوبوس های خودی یک روحانی در هر اتوبوس از حال و هوای کشور در دوران بعد از جنگ برای ما می گفت و به نوعی ما را با فضای شعارها، آرمان ها و مسیر انقلاب آشنا می کرد.
کشور خیلی تغییر کرده بود و ما توقع این حد از تغیرات را نداشتیم به طوریکه تا مدت ها سرعت تغییرات برای من به یک امر آزار دهنده بدل شده بود.
حسن رضا جهانگیری حالا دیگر مرد میانسالی است که مجروحیت در ناحیه پای راست و کمر را از دوران جنگ با خود به یادگار دارد؛ وی  تمام اعتقادات، آبرو و ایمانش را برگرفته از معنویت و خلوص دوران جنگ می داند و می گوید: گاهی به شدت دلتنگ معنویت  دوران جنگ می شوم؛ آن روزها همه با هم برادر بودند و نسبت به اعتلای کشور ادای دین می کردند.
او خود را مدیون همسرش می داند و می گوید: نباید از نقش پر اهمیت خانواده شهدا، جانبازان و اسرا چشم پوشید و با زخم زبان ها سهمیه قبولی فرزندانشان در دانشگاهها را غیر عادلانه تصور کرد چراکه خانواده ایثارگران هم به اندازه خود ایثارگران در تقویت پایه های نظام موثربوده و هستند.
جهانگیری پشتیبانی بی قید و شرط مسئولین از مقام معظم رهبری را شرط پایداری و استقلال کشور دانست و افزود: افسوس که برخی مسئولین با فراموشی سوابق انقلابی خود در اوایل انقلاب حال به آرمان های آن روز ها پشت کرده اند.
انتهای پیام/ 3339
کد مطلب: 860
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *