دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ ۱۸:۲۰
۰
مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان:

رها سازی 37 قطعه پرنده هوبره در بزمان

مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: 37 قطعه پرنده هوبره کشف شده توسط محیط بانان و همیاران محیط زیست در یکی از زیستگاه های بزمان جنوب سیستان و بلوچستان رها شد.
هوبره
هوبره
نیره پورملایی در گفت و گو با خبرنگار پهره، گفت:  دو محموله پرنده هوبره شامل 37 قطعه که توسط قاچاقچیان به طور غیر مجاز شکار و حمل شده بود، توسط محیط بانان و همیاران محیط زیست و همکاری مردم دوستدار محیط زیست در ایرانشهر کشف و جمع آوری شد.
وی افزود: در این زمینه طی دوسال اخیر بیش از 9هزار تله جمع آوری شده و چهار متخلف دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند و هر قطعه هوبره بیش از 200 میلیون ریال جریمه نقدی و محکومیت به زنداان دارد.
مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان تصریح کرد: طبق قوانین شکار و صید، نگهداری، حمل و عرضه هر گونه جانور محیط زیست و حیاط وحش بدون مجوز از سازمان محیط زیست ممنوع است و انجام این کار از سوی هر شخص یا نهادی تخلف محسوب می شود و از سوی مراجع قضایی پیگرد قانونی دارد.

 
پورملایی تاکید کرد: پرنده هوبره یک گونه ای نادر و با ارزش حفاظتی بالا می باشد که سیاست سازمان محیط زیست برای بقای نسل آنها حفظ این گونه از شکار و قاچاق است.
وی خاطر نشان کرد: استان سیستان و بلوچستان دارای تفاوت های زیستگاهی زیادی از جمله تالاب هامون  در شمال استان، کوه تفتان در مرکز و در جنوب هم دریای عمان است اما تعداد گونه های جانوری نسبت به تعدد زیستگاهی اندک است و برای حفاظت از این گونه ها همت و تلاش عموم جامعه لازم است.
انتهای پیام/م.ف
 

 


 

 

کد مطلب: 5824
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *