به همت قرارگاه جواد الائمه(ع) سپاه شهرستانی ایرانشهر برگزار شد؛

سمینار آموزشی پیشگیری از اعتیاد ویژه مربیان محلات شهرستانهای ایرانشهر و فنوج

14 دی 1396 ساعت 14:11

قرارگاه جواد الائمه(ع) سپاه شهرستانی ایرانشهر با هدف توانمندسازی و مبارزه با اعتیاد سمینار آموزشی پیشگیری از اعتیاد ویژه مربیان محلات شهرستانهای ایرانشهر و فنوج در سالن ارشاد ایرانشهر برگزار کرد.


به گزارش پهره، سمینار آموزشی پیشگیری از اعتیاد باهدف توانمند سازی و مبارزه با اعتیاد در محلات ویژه مربیان محلات شهرستانهای ایرانشهر و فنوج به همت قرارگاه جواد الائمه(ع) سپاه شهرستانی ایرانشهر در سالن مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی ایرانشهر برگزار شد.
در این مراسم مربیان، بسیجیان و ریش سفیدان محلات، فرماندهان بسیج و سپاه شهرستانهای ایرانشهر و فنوج حضور داشتند.
فرمانده سپاه شهرستانی ایرانشهر در این سمینار گفت: امروز دشمن با تمام توان قصد دارد به ما ضربه بزند و یکی از راه های آن ایجاد ناهنجاری و آسیب اجتماعی در جامعه است.
وی افزود: محور و بنیان اصلی در جامعه خانواده است و نقش پدر و مادر به عنوان رکن اصلی در تربیت و هدایت فرزندان نقش بسزایی دارد که یکی از وظایف خطیر پدر و مادر ابراز علاقه و محبت به فرزند است.
حسین پودینه تصریح کرد: اگر فرزند از آغوش خانواده دور شود، با توجه به هجمه های دشمن و شرایط تربیتی جامعه دچار ناهنجاری و آسیب می شود و از دست خانواده ها می رود.
وی بیان کرد: تقویت بنیه معنوی و اعتقادی در خانواده ها باعث می شود تا بی بند و باری ناشی از بی اعتقادی و بی دینی در جامعه کاهش و از بین برود و از ناهنجاری و آسیب های اجتماعی جلوگیری شود.
فرمانده سپاه شهرستانی ایرانشهر ابراز داشت: عدم اعتیاد والدین عامل مهمی در درگیر شدن فرزندان به اعتیاد می شود.
وی با اشاره به حوادث اخیر در جامعه خاطر نشان کرد: دشمن در حوزه فرهنگی و ترویج ضد ارزشها برنامه های مختلفی دارد و در این زمینه حوزه های اقتصادی و مشکلاتی که در کشور وجود دارد، دنبال سواستفاده از وضعیت موجود می شود.
پودینه تاکید کرد: خانواده ها باید مراقب باشند تا خود و فرزندانشان به بهانه مسائل و مشکلات اقتصادی در پازل دشمن بازی نکنند و باید دقت کرد که تمام اغتشاشات و آشوب ها برنامه دشمن بود.
دکتر محمد جهانگیری کارشناس پیشگیری از اعتیاد در این سمینار اظهار داشت: همسایگی با دو کشور افغانستان و پاکستان یک معضل بزرگ برای ما در زمینه اعتیاد است و در این مسیر برای خنثی کردن برنامه دشمن برای گرفتار کردن فرزندان به اعتیاد خانواده ها نقش مهم و بسزایی دارند.
وی افزود: نگاه ما برای درمان و جلوگیری از اعتیاد در جامعه از تنبیه فرد معتاد باید به خانواده محور تغییر کند تا با این رویکرد اساسی بتوانیم با این معضل اجتماعی مقابله کنیم.
جهانگیری ابراز داشت: طبق تحقیقات و پژوهش ها در جامعه 83 از کسانی که به اعتیاد گرفتار شدند از مصرف یک نخ سیگار و قلیان در جمع های خانوادگی و دوستانه شروع شده است.
وی تصریح کرد: استفاده تفریحی از قلیان زمینه ساز گرفتار شدن به سایر مواد مخدر خطرناک است و باید خانواده به این امر مهم توجه خاص داشته باشند.
کارشناس پیشگیری از اعتیاد بیان کرد: خطر بزرگی که در جامعه متوجه افراد می شود، استفاده از موادمخدر یا داروهایی که حاوی مخدر هستند، برای کاهش وزن یا شادابی بیشتر است.
جهانگیری خاطر نشان کرد: کاهش سن مصرف مواد مخدر در کشور با مدیریت صحیح خانواده ها کنترل و ریشه کن می شود و افراد را از ناهنجاری و آسیب اجتماعی دور می کند اما نباید فرد مبتلا به اعتیاد را از خانواده طرد کرد، چون این مسئله خود باعث بزه کاری اجتماعی می شود.
انتهای پیام/م.ف
 


کد مطلب: 5818

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/5818/سمینار-آموزشی-پیشگیری-اعتیاد-ویژه-مربیان-محلات-شهرستانهای-ایرانشهر-فنوج

پهره
  https://www.pahreh.ir