سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ ۱۲:۴۳
۰
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایرانشهر خبر داد؛

برگزاری نخستین جشنواره استانی سوزن دوزی مهتاب در بمپور

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایرانشهر گفت: نخستین جشنواره سوزن دوزی مهتاب پنج شنبه ۳۰ آذرماه در محل باغ خالصه و جوار قلعه بمپور برگزار می‌شود.
25
25
عبدالحمید خدایاری در گفت و گو با خبرنگار پهره، گفت: جشنواره سوزن دوزی مهتاب با همکاری اداره میراث فرهنگی ایرانشهر و همت بخشداری و دهیاران بخش بمپور در روز پنج شنبه 30 آذر ماه در محل باغ خالصه و جوار قلعه بمپور برگزار خواهد شد و در کنار این جشنواره، یک نمایشگاه صنایع دستی از توسط هنرمندان بومی منطقه نیز برپا می شود.
وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره ارزش و ارج نهادن به مقام هنرمندان پیشکسوت، مهتاب نوروزی هنرمند و استاد بزرگ هنر سوزن دوزی که نقش بسزایی در گسترش و حفظ هنر و صنایع دستی منطقه به ویژه در هنر سوزن دوزی داشته است و مقدمات دو پروژه مهم را در راستای این جشنواره فراهم می کنیم.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرانشهر تصریح کرد: ثبت خانه مهتاب نوروزی هنرمند بزرگ سوزن دوزی در قاسم آباد بمپور بعنوان موزه محلی صنایع دستی و نصب پلاک چهره های ماندگار بمپور استاد اسپندار دونلی بزرگترین دو نی نواز جهان و مهتاب نوروزی استاد بزرگ سوزن دوزی بلوچی بر سردرب منزلشان، اقدام بعدی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرانشهر برای ارج نهادن به مقام این هنرمندان تاثیر گذار در جنوب سیستان و بلوچستان است.
خدایاری خاطر نشان کرد: در این جشنواره که با حضور مسئولین محلی و استانی برگزار می شود ، از سوزن دوزان پر تلاش منطقه بمپور تجلیل و قدردانی خواهد شد.
 
کد مطلب: 5784
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *