يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ۱۴:۲۱
۰
امام جمعه ایرانشهر مطرح کرد:

قانون اساسی جمهوری اسلامی متمایز با سایر کشورهای دنیا

امام جمعه ایرانشهر گفت: قانون اساسی در جمهوری اسلامی متمایز با سایر کشورهای دنیا است.
1
1
حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی در گفت و گو با خبرنگار پهره، بااشاره به سالروز تصویب قانون اساسی در جمهوری اسلامی ایران گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با قانون اساسی سایر کشورهای دنیا متفاوت و فرق دارد و یکی از آنها نوشته شدن قوانین براساس دموکراسی یعنی حکومت مردم بر مردم است و توسط خود مردم وضع و اجرا می شود.
وی افزود: در جمهوری اسلامی ایران قانون و حاکم اصلی بر جامعه از جانب خداوند است، پیامبر و امام هم از جانب خداوند در جامعه بر مردم حکومت کردند و قوانین براساس قرآن کریم و دستورات خداوند بود.
امام جمعه ایرانشهر تصریح کرد: شالوده اصلی قانون اساسی که در جمهوری اسلامی ایران نوشته شده برگرفته از منابع دینی یعنی قرآن کریم، سنت و سیره اهل بیت(ع) بود و برخی قوانین امروز که بین المللی هستند منافاتی با این ندارد.
حجت الاسلام ابطحی بیان کرد: متمایز ترین قانون در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورهای دنیا اصل 110، اصل ولایت وفقیه هست یعنی در راس جامعه حاکم حکومت اسلامی شخصیتی با ویژگی های ولی، مجتهد، شجاع، عادل،  مدیر و مدبر، بصیر، آگاه به مسائل زمان و زاهد است.
امام جمعه ایرانشهر خاطر نشان کرد: در نظام اسلامی انسان فاسق، جاهل و کسی که مجتهد و صاحب نظر در احکام دین نیست حق حکومت ندارد و باید یک شخصیت واجدالشرایط بر مردم در جامعه حکومت کند.
انتهای پیام/م.ف
 
کد مطلب: 5763