جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ ۱۳:۴۷
۰
خطیب توانمند جمعه ایرانشهر:

جهان اسلام باید به قدرت اصلی خود برای مقابل با دشمن برسد/مفتی درباری آفت دنیای اسلام

امام جمعه ایرانشهر گفت: جهان اسلام باید به قدرت اصلی خود برسد تا دشمن از هینمه نگاه آن ترس داشته باشد.
نماز جمعه
نماز جمعه
به گزارش پهره، حجت الاسلام ابطحی در خطبه های نماز جمعه این هفته ایرانشهر با اشاره به 12آذر سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی در سال 58 گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی بهترین قانون اساسی قرن حاضر در دنیا و بین کشورهای مسلمانان است که یکی از قانون های آن بیان ویژگی های عالم،فقیه،  مجتهد، واجدالشرایط، مدیر و مدبر، شجاع و آگاه به زمان برای ولی فقیه، بعنوان رهبر در راس جامعه است.
وی افزود: قانون اساسی نظام اسلامی با قطره قطره خون شهیدان به ثمر نشست و وظیفه ما محافظت از آن در برابر هرگونه آسیب و خطری باشیم.
امام جمعه ایرانشهر بااشاره به روز دانشجو بیان کرد: دانشجویان یک قشر جوان، فرهیخته، روشنفکر و دارای استعداد فوق العاده هستند و رهبرانقلاب هم بارها در محافل از آنها جهادی علمی، بصیرت و آگاهی، معنویت و آرمان گرایی را خواسته و روی این مسائل مهم تاکید کردند.
حجت الاسلام ابطحی با پرداختن به بیانات رهبرمعظم انقلاب در دیدار با شرکت کنندگان در اجلاس اهل بیت در تهران، تصریح کرد: جهان اسلام باید به قدرت اصلی خود برسد تا هر زمان نگاهی به دشمنان انداخت، دشمن از هینمه قدرت اسلام بترسد و بداند توان مقابله با آن را ندارد.
وی ادامه داد: عمده قدرت، قوه و انرژی دنیا در دست جهان اسلام است ولی جای تاسف دارد که برخی سران آن وابسته به غرب و غرق در شهوات خود هستند و عده ای هم برای حل مشکلات و اختلافات جهان اسلام از سلاح استفاده می کنند که این مسئله خود باعث آسیب و درگیری است.
امام جمعه ایرانشهر گفت: ریشه این تفکر مفتی های درباری است که از ابتدا با سلاطین درباری رشد و بزرگ شدند و فتواهایشان مطابق نظر حکومت های درباره و به نرخ روز است و باعث تخریب و آسیب جهان اسلام هستند.
 
 
کد مطلب: 5761
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *