دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ ۱۷:۱۶
۰

انتشار اولین فلش کارت لغات تخصصی نفت و گاز در ایران

تالیف، ترجمه و چاپ اولین بسته آموزشی با نام "فلش کارت سری کتاب های تخصصی نفت و گاز 1 و 2 " برای اولین بار در ایران انجام پذیرفت.
فلش کارت
فلش کارت
به گزارش پهره، به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ انتشار این بسته فلش کارت برای اولین بار در ایران توسط  "احسان امتی" فارغ التحصیل رشته مترجمی زبان انگلیسی و دانشجوی رشته زبانشناسی مقطع دکتری انجام شده است.
امتی در رابطه با این بسته آموزشی گفت: "بسته فلش کارت زبان تخصصی نفت و گاز دارای لغات تخصصی، معانی، شماره صفحات لغات مربوطه، آواشناسی و اقسام هر کلمه موجود در سری کتاب های  Oil and Gas 1,2  انتشارات آکسفورد است که بیش از 3000 لغت تخصصی در این عرصه را شامل شده است.

 
وی هدف از جمع آوری، تالیف و ترجمه این اثر که به همت او و جمعی از مهندسین شرکت راه اندازی و بهره برداری صنایع نفت (ایکو) تهیه شده است را کمک به دانشجویان، کارمندان و علاقه‌مندان به این صنعت در حوزه زبان تخصصی ذکر کرد و بیان داشت: این وسیله کمک آموزشی منحصر به فرد در حوزه صنعت نفت و گاز با ‏شماره کتابشناسی ملی  ۴۹۳۳۳۰۲ در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مهرماه 1396 ثبت شده که هم اکنون برای علاقه مندان قابل دسترس و تهیه است.  
 

کارشناسان معتقدند گاهی با تغییر عادات مطالعه می‌توان نتیجه مطلوب‌تری کسب نمود. لذا استفاده از فلش کارت ها راهکار مناسبی است که می‌تواند در این زمینه کمک شایانی به خواننده کند. از مزایای این روش، افزایش سرعت یادگیری، زمان مورد نیاز برای مطالعه و مرور مباحث می باشد. استفاده آسان در وقت‌های کم بازده مثلاً در مترو، اتوبوس، تاکسی، مهمانی، منزل و… ، جابه‌جایی ساده فلش کارت ها و کم حجم بودن و کم وزن بودن این وسیله کمک آموزشی از مواردی است که میتوان به عنوان نقاط مثبت آن نام برد.
 


                        این فلش کارت 120 کارت دورو – رنگی را با سایز  15 × 7 در بر می گیرد
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 5731
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *