جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ ۱۴:۰۷
۰
امام جمعه ایرانشهر:

استفعا نخست وزیر لبنان نمایش جدید برای آشوب منطقه است/مثلث عبری، عربی و غربی عامل اختلافات منطقه و جهان اسلام

امام جمعه ایرانشهر گفت: عربستان سعودی با همکاری آمریکا و اسراییل مثلث عبری، عربی و غربی را تشکیل داده که منشاء تمام مشکلات، درگیری ها و اختلافات منطقه و جهان اسلام است.
امام جمعه ایرانشهر
امام جمعه ایرانشهر
حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی با اشاره به هفته کتاب و کتاب خوانی و اهمیت این مسئله در رشد فرهنگی و اجتماعی جامعه اظهار داشت : طبق فرمایشات مقام معظم رهبری خسارت بزرگ برای یک ملت بی بهره ماندن از کتاب بوده و باید فرهنگ کتاب خوانی در جامعه با تبلیغات صحیح و از طریق مساجد و رسانه ها  رواج پیدا کند و خانواده ها باید در سبد مخارج خود جایی برای این موضوع در نظر بگیرند تا فرهنگ کتابخوانی رونق بیشتری داشته باشد.
وی گفت: لزوم خرید کتاب برای همه افراد جامعه باید یک دغدغه باشد و وظیفه دولت تبلیغ فذهنگ کتابخوانی است و همچنین در زمینه موقوفات هم می توان با اهدا کتاب به مساجد و حوزه های علیمه، هم به کتابخوانی و هم به ترویج فرهنگ وقف کمک کرد.
امام جمعه ایرانشهر وقف را یک حسنه جاری بیان کرد و افزود: همه مردم اعم از ثروتمند و فقیر می توانند یک واقف باشند و برای وقف در جامعه نیاز به ثروت و هزینه زیادی نیست و می توان با اهدا یک کتاب هم کار وقف را انجام داد اما باید در مناطق محروم مثل سیستان و بلوچستان به این مسئله توجه خاصی شود تا علاوه بر محرومیت زدایی،  فرهنگ وقف هم رواج پیدا کند.
حجت الاسلام ابطحی با اشاره به سرکوب طرح جدایی کردستان عراق و نابودی داعش گفت: طرح اقلیم کردستان عراق که با حمایت غربی ها شکل گرفت به لطف خداوند منتفی شد و گروهک تروریستی داعش هم این روزها نفس های آخر خود را درکشورهای عراق و سوریه می زند و به زودی شاهد نابودی کامل آنها هستیم.
وی اظهار داشت: عربستان سعودی با همکاری آمریکا و اسراییل مثلث عبری، عربی و غربی را تشکیل داده که منشاء تمام مشکلات، درگیری ها و اختلافات منطقه و جهان اسلام است و باوجود ضربه زدن به جهان اسلام اما در رسیدن به اهداف اصلی خود ناکام و شکست خورده ماندند.
امام جمعه ایرانشهر تصریح کرد: استعفا نخست وزیر لبنان به بهانه مداخله حزب الله در امورات کشور، در سفر به ریاض و به اجبار و دیکته کردن عربستان سعودی بود تا نمایش جدیدی در منطقه برای ضربه زدن به حزب الله لبنان و ایران به راه بیندازند اما مطمئن باشند این استعفا سنگی نخواهد بود تا دریاچه خاورمیانه را بهم بریزد.
ابطحی اضافه کرد: هدف عربستان از این اقدام به آشوب کشاندن کشور لبنان است اما غافل از اینکه در درون کشور خود به دلیل بی ملاحضه گری پادشاهش نسبت به سایر شاهزاده های عربی اختلاف و درگیری بوده و نابود شدنی است.
امام جمعه ایرانشهر خاطر نشان کرد: همان گونه که با نابودی صدام اربعین حسینی رونق پیدا کرد و جهانی شد به زودی شاهد نابودی رژیم سعودی و باز شدن راه بقیع هستیم.
انتهای خبر/
 
 
 
کد مطلب: 5708
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *