جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ ۰۰:۰۳
۰
به مناسبت اربعین حسینی در ایرانشهر صورت گرفت؛

برگزاری مراسم دسته روی سرور و سالار شهیدان

مردم ولایتمدار ایرانشهر در چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) ویاران باوفایشان با حضور در مساجد و حسینیه های ایرانشهر و دسته روی به سوگواری و عزاداری پرداختند.
اربعین حسینی ایرانشهر
اربعین حسینی ایرانشهر
به گزارش پهره، در اربعین حسینی هیات های عزادار در سطح شهر ایرانشهر به حرکت در آمده و در غم فراق بهترین های عالم سوگواری کردند.
عزاداران حسینی در شهرستان ایرانشهر با سینه زنی و سوگواری عشق و ارادت خود را به اباعبدالله الحسین(ع) به نمایش گذاشتند.
همچنین دانش آموزان دبیرستان دخترانه بافت بلوچ ایرانشهر با برگزاری مراسم تعزیه خوانی عشق و علاقه خود را به اهل بیت پیامبر اسلام(ص) ابراز کردند.
شب گذشته نیز مراسم قرائت زیارت عاشورا با حضور هزاران نفر از عزاداران حسینی در مساجد و حسینیه های ایرانشهر برگزار شد.
 
حجت الاسلام ابطحی در حاشیه مراسم سوگواری اربعین در گفت و گو با خبرنگار پهره با اشاره به فرمایش پیامبرعظیم الشان اسلام (ص) مبنی بر اینکه شهادت فرزندم حسین حرارتی در عالم ایجاد می کند که هرگز خاموش نمی شود اظهار داشت:  هر سال عزاداری سید الشهدا جلوه های بیشتری به خودش گرفته و شاخ و برگ بیشتری می گیرد و در حقیقت یک موج زنده در عالم عزاداری سید الشهدا است.
وی گفت:  وقتی مراسم شیرخوارگان حسینی با عظمت در بیش از 40کشور جهان به یاد طفل امام حسین برگزار می شود این یک معجزه بزرگ به شمار می آید چون شش ماهه هایی زیادی در دنیا کشته شدن اما فقط یک شش ماهه در عالم بشریت می درخشد و این از معجزه های الهی است.
امام جمعه ایرانشهر با اشاره به حضور میلیونی اقشار مختلف مردم جهان در راهپیمایی اربعین حسینی در کشور عراق افزود: راهپیمایی اربعین یک معجزه زنده ای است که بعد از هزار و 400 سال که جابر صحابه پیامبر از مدینه به سمت کربلا به عنوان اولین نفر حرکت کرد، امروز با وجود گذشت این همه سال آن قدم ها تبدیل به ده ها میلیون قدم برای زیارت سرور و سالار شهیدان تبدیل شده است.
حجت السلام ابطحی تصریح کرد: علاوه بر مسلمانان شیعه و سنی، حقیقت نهضت امام حسین (ع) روی مسیحیان، زردتشتیان هم تاثیرگذار بوده و طبق اخبار امسال سه خواننده آمریکایی در راهپیمایی حضور دارند و یکی از گانگسترهای آمریکایی با گرایش به سمت اهل بیت، توبه کرده و به اسلام روی آورده است و این مسیر طولانی از آمریکا را به عشق اهل بیت آمده است و این یک فرصت مناسب برای نشان دادن چهره درست اسلام ناب محمدی به جهان می باشد.
کد مطلب: 5707
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *