يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ ۱۲:۲۶
۰

آبشار سرابودک بزمان پدیده ای بی نظیر در دل جنوب سیستان و بلوچستان

آبشار سرابودک بزمان یکی از پدیده های بی نظیر طبیعی و اکوسیستمی امن برای جانوران و پرندگان است.
سرابودک
سرابودک
به گزارش پهره، در جنوب سیستان و بلوچستان آبشار های متنوع، جذاب و دیدنی وجود دارد که زلالی آب و خنکی آنها میزبان هر مسافر و طبیعت گردی است تا در کنار این طبیعت دلنشین، لحظات شیرین و به یادماندنی را با خانواده سپری کنند.
آبشار سرابودک یکی از این آبشارهای جذاب و دیدنی در 70کیلومتری شهر بزمان  و 180 کیلومتری ایرانشهر واقع شده است، که منشا آن از دل رودخانه ای سرابودک براثر فرسایش ناشی از عوامل طبیعی به طول 30 کیلومتر می باشد و تا تالاب جازموریان ادامه دارد.
رئیس اداره محیط زیست ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره در این زمینه اظهار داشت: آبشار سرابودک بزمان یکی از پتانسیل های جذاب و دیدنی گردشگری است که می تواند با جذب توریست، رونق اقتصادی خوبی به مردم منطقه بخشیده و خواستگاه مناسبی برای تفریح و سرگرمی خانواده ها باشد.
وی گفت: یکی از ویژگی های منحصر به فرد آن، زلالی و شیرینی آب می باشد که زیستگاه مناسبی برای انواع جانوران، پرندگان و دوزیستان است.
محمد انور هاشمزهی افزود: مارها و خرچنگ ها در قسمت پایین آبشار و گونه های مختلف از حیوانات و پرندگان نظیر تشی، خارپشت، هوبره، تیهو و کبوتر چاهی در نواحی جنوبی رودخانه سرابودک زیست می کنند که باعث شده این منطقه به یکی از پدیده های بی نظیر طبیعی و اکو سیستمی امن برای این جانوران تبدیل شود.
وی تصریح کرد: داشتن آب و هوای مساعد در منطقه بزمان لحظات دلچسبی را برای هر دوستدار طبیعت رقم می زند و طبیعت بکر و دیدنی آن باعث رشد اقتصادی و اشتغال می شود اما نیازمند توجه عمومی برای جلوگیری از شکار گونه های مختلف جانوری است تا آسیب ناشی از آن به منطقه ضربه وارد نکند.
کد مطلب: 5700
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *