مسئول اورژانس اجتماعی ایرانشهر:

50 درصد کودکان برای سرگرمی کار می کنند/ شناسایی سالانه 100 کودک کار در ایرانشهر

1 آبان 1396 ساعت 19:32

مسئول اورژانس اجتماعی ایرانشهر گفت: اعتیاد والدین و سرگرمی دو عامل اصلی ایجاد کودکان کار طی چند سال اخیر در شهرستان ایرانشهر هستند.


سمیه نارویی در گفت و گو با خبرنگار پهره با اعلام این خبر اظهار داشت: کارشناسان اورژانس اجتماعی ایرانشهر با بررسی و تحقیق طی چند سال اخیر در مسئله کودکان کار، دو عامل اعتیاد داشتن والدین و سرگرمی را باعث به وجود آمدن این موضوع عنوان کردند.
وی گفت: بیش از 50درصد کودکان به دلیل داشتن اعتیاد والدین که منجر به فقر و تنگدستی آنها می شود، مجبور به کار در سرچهارراه ها و معابر اصلی و فرعی شهر می شوند تا بتوانند مخارج زندگی خود و خانواده هایشان را تامین کنند و 50درصد دیگر کودکان صرفا جهت سرگرمی به کار می پردازند و هیچگونه نیاز مالی ندارند.
مسئول اورژانس اجتماعی ایرانشهر با اشاره به شناسایی سالانه 100نفر کودک کار در ایرانشهر بیان کرد و گفت: در سال 95 بیش از پنجاه و سه نفر با مراجعه به اورژانس اجتماعی ایرانشهر تشکیل پرونده دادند واز تسهیلاتی اورژانس اجتماعی بهره مند شدند و باقی کودکان به دلیل ترس از دست دادن کارشان به ما مراجعه نکردند.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از بیست و پنج نفر شناسایی شدند اما هنوز بطور کامل برای تشکیل پرونده مراجعه نشده است.
نارویی با درخواست افزایش اعتبار برای کمک بیشتر به این کودکان اظهار داشت: تاکنون کمک های مالی و تسهیلاتی زیادی برای رفاه زندگی این کودکان از سوی اورژانس اجتماعی و خیرین پرداخت شده اما این مقدار کافی نیست و باید اعتبار این بخش افزایش پیدا کند.
او اضافه کرد: اشتغالزایی سرپرست خانواده ها باعث رفع این آسیب اجتماعی می شود و کمک خواهد کرد تا این کودکان همانند سایرین از امکانات رفاهی جامعه برخوردار باشند و به جای کار در این سن کم به بازی و سرگرمی خود بپردازند.
 
 


کد مطلب: 5686

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/5686/50-درصد-کودکان-سرگرمی-کار-می-کنند-شناسایی-سالانه-100-کودک-ایرانشهر

پهره
  https://www.pahreh.ir