شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ ۱۲:۴۲
۰

زنگ مهر و مقاومت در مدارس ایرانشهر نواخته شد

زنگ مهر و مقاومت همزمان با اول مهر، بازگشایی مدارس و دومین روز هفته دفاع مقدس با حضور 50هزار دانش آموز در مدارس شهرستان ایرانشهر نواخته شد.
زنگ مقاومت
زنگ مقاومت
به گزارش پهره، آیین نمادین بازگشایی مدارس و نواخته شدن زنگ مهر و ایثار و مقاومت روز شنبه با حضور مسئولان، معلمان و دانش آموزان این شهرستان در دبیرستان دخترانه یزدان شناس برگزار شد.در این مراسم حجت الاسلام ابطحی امام جمعه ایرانشهر با گرامی داشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هشت سال جنگ تحمیلی برای ما در ظاهر به دلیل خرابی و ویرانی ناخوشایند بود ، اما در باطن خیر و برکت به همراه داشت و درهای جهاد ، شهادت ، رشد و ترقی فرزندان این مرز و بوم را گشود.

وی تصریح کرد: جنگ به ما راه مقاومت برای مقابله با استکبار را نشان داد و یاد گرفتیم نتیجه مقاومت در برابر ظالم عزت، سربلندی و پیروزی است.جوانان ما در هشت سال جنگ تحمیلی با کمترین امکانات و محدودیت ها در مقابل بهترین های جنگی و نظامی جهان محکم و قاطع ایستادگی کردند.
امام جمعه ایرانشهر بااشاره به آغاز سال تحصیلی گفت: تحول آموزش و پرورش بعد از انقلاب باعث رسیدن به رتبه های عالی علمی در جهان توسط  فرزندان و نخبگان عزیز ایران اسلامی بود و امروز دیگر نیازمند متخصص و عالم از سایر کشورها نیستیم و در این زمینه خودکفایی رسیده ایم.
وی افزود: محرم سرچشمه موفقیت های ما در انقلاب و جنگ تحمیلی است و به ما درس ایثار، آزادگی و از خودگذشتگی همچون مولا و سرورمان حضرت امام حسین(ع) را داد.
مولوی کریمزایی امام جمعه اهل سنت ایرانشهر با اشاره به آغاز سال تحصیلی خطاب به معلمان و خانواده ها گفت: آغاز سال تحصیلی وظیفه سنگینی را بر دوش معلمان و خانواده ها برای تعلیم و تربیت صحیح و اسلامی دانش آموزان و فرزندان این مرز و بوم می گذارد. والدین باید ارتباط قوی و مستمر با مدرسه و معلمان داشته باشند تا بتوانند بخوبی از وضعیت تحصیلی و آموزشی فرزندانشان مراقبت کنند.

وی افزود: علم آموزی در دنیا و آخرت باعث کسب سعادت و عزت می شود و ثروت و منسب هیچ جایگاهی ندارد. علم، اخلاق، ایمان ، تقوا و عمل صالح به انسان ارزش و جایگاه می دهد.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر با اشاره به آغاز ماه محرم و تسلیت این ایام اظهار داشت: ماه محرم آغاز سال هجری مسلمانان است و بر طبق نظرعلما و فقها اهل سنت باید در این ماه روزه گرفت.روزه گرفتن در روز تاسوعا و عاشورا اجرش به اندازه دوسال روزه گرفتن است زیرا امام حسین(ع) در روز عاشورا با لب تشنه کنار نهر پرآب فرات به شهادت رسید.
وی خاطرنشان کرد: محبت اهل بیت (ع) جزو ایمان همه مسلمانان است و حادثه عاشورا علاوه بر مسلمانان همه مردم جهان را متاثر و ناراحت کرده است.
معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر بااشاره به آغاز ماه محرم گفت: رشادت ها و دلاوری های امام حسین(ع) و یارانش پس از گذشت بیش از هزار سال همچنان در تاریخ به نیکی و با عزت جاودانه مانده و جوانان ما در هشت سال دفاع مقدس از آن الگو گرفتند. ایثارگری و شجاعت جوانان ما عزت و افتخار را امروز به ما داده است.
 

وی خاطرنشان کرد: اگر دیروز جوانان ما بجای شجاعت، بزدلانه رفتار می کردند هرگز عمر انقلاب اسلامی ما به این جا نمی کشید.ما امروز نیازمند تلاش و کوشش دانش آموزان و دانشجویان هستیم تا ایرانی سربلند و آباد داشته باشیم.
انتهای خبر/


 
کد مطلب: 5642
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *