يکشنبه ۱ فروردين ۱۳۹۵ ۰۸:۵۴
۰

پیام تبریک فرماندار ایرانشهر به مناسبت نوروز 95

فرماندار ایرانشهر با صدور پیامی عیدانه؛ نوروز 95 را به هم میهنان تبریک گفت.
پیام تبریک فرماندار ایرانشهر به مناسبت نوروز 95
پیام تبریک فرماندار ایرانشهر به مناسبت نوروز 95
به گزارش پهره؛ نبی بخش داودی در این پیام ضمن تبریک حلول سال نو به مسافران نوروزی؛ اظهار کرد: اینجا ایرانشهر است؛ شهری که به برکت حضور مقام معظم رهبری در سال 1356، لقب «دیار میزبانان ولایت» را از آن خود کرده است.
وی می گوید: اینجا ایرانشهر است، مهد هنر و قلب «مکران»؛ بلوچیم و از رسم کهنمان «میار جلی» است که کوچکترین معنای آن میهمان نوازی است، اما نه آن که نانی دهیم و جایی؛ «میار جلی» همه چیز را به پای میهمان ریختن است.
وی در بخش دیگر این پیام ضمن دعوت مسافرین نوروزی برای بازدید از مکان های دیدنی در بخش های بمپور، بزمان و محمدان می گوید: ایرانشهر با نماد «قلعه ناصری» در قلب خود؛ شما را به دیدار فرا می خواند.
در این پیام فرماندار ایرانشهر؛ این شهرستان را چهار راه تجارت جنوب شرق کشور تعبیر می کند و ادامه می دهد: سوزن دوزی زنان بلوچ و یادگار بزرگترین سوزن دوز جهان«مهتاب نورزی» که بر متن و حاشیه لباس های فاخر زنان ایران و جهان می نشیند قدیمی ترین ره آورد ایرانشهر است؛ زیبنده سبد سوغاتی هایتان و آینه دوزی، سکه دوزی، حصیر بافی شایسته چشمان زیبا پسندتان.
وی در پایان این پیام ادامه می دهد: اینجا دیار نوای گوش نواز «دونلی» و استاد جهانی اش «اسپندار» است؛ ما مهربانیمان را در دستانتان خواهیم نهاد و دعاهایمان رابدرقه راهتان خواهیم نمود.
انتهای پیام/ 3339
کد مطلب: 562
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *