پنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶ ۱۱:۲۰
۰
با اما و اگرهای بسیار؛

کنگره آمریکا برای تصویب نهایی تحریم های سه گانه به اتفاق نظر رسید

سنای آمریکا به شرط اصلاح لحن تحریم های پیونگ یانگ، با مجلس نمایندگان برای تصویب نهایی بسته تحریم های سه گانه ایران-روسیه-کره شمالی به توافق رسید.
کنگره آمریکا برای تصویب نهایی تحریم های سه گانه به اتفاق نظر رسید
کنگره آمریکا برای تصویب نهایی تحریم های سه گانه به اتفاق نظر رسید
به گزارش پهره؛ به نقل از مهر؛ نمایندگان کنگره آمریکا بالاخره برای هموار کردن مسیر به نفع تصویب نهایی لایحه تحریم های سه گانه ایران-روسیه- کره شمالی در هفته جاری به اتفاق نظر رسیدند حال آنکه ظاهرا روند حصول تفاهم طی ۲۴ ساعتی که از صدور رای موافق مجلس نمایندگان آمریکا می گذرد، با دشواری هایی همراه بوده است.
اما، آنگونه که از بیانیه نهایی «باب کورکر» رئیس کمیته قدرتمند روابط خارجی سنا آمریکا بر می آید، تصویب نهایی بخشی از لایحه که پیشتر از تایید سنا گذشته و به تحریم های ایران-روسیه مربوط است، بلامانع پیش خواهد رفت و آن بخشی از تحریم ها نیز که به کره شمالی مربوط است، با کمی تغییر در لحن، قادر به جلب نظر مساعد سناتورها خواهد بود.
گفتنی است بخش تحریم های کره شمالی از سوی مجلس نمایندگان به طرح جامع تحریم های ایران و روسیه افزوده شد و به همین دلیل کل لایحه بار دیگر مشمول اعمال نظر سنا است.
در بیانیه کورکر می خوانیم: از اینکه اعلام می کنم به توافقی دست یافته ایم که اجازه ارسال مصوبه تحریم ها به میز رئیس جمهوری آمریکا را می دهد، خوشحال هستم.
این بیانیه می افزاید: سنا برای پذیرش بخش تحریم های ایران-روسیه که در ماه میلادی ژوئن از تصویب این مرجع قانون گذاری گذشت و همچنین تحریم های کره شمالی که از سوی مجلس نمایندگان به بسته جامع افزوده شده است، اقدام می کند.
این در حالی است که کورکر صبح دیروز چهارشنبه پیش از صدور بیانیه نهایی خود، گفته بود که احتمالا سنا بخش کره شمالی را از لایحه حذف و آن را مجددا برای بازنگری به مجلس نمایندگان ارسال می کند.
اما «کوین مک کارتی» رهبر اکثریت جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داد چنین تاخیری جایز نیست و کل روند تصویب لایحه را به تعویق می اندازد.
نهایت آنکه به گفته کورکر قرار شد مجلس نمایندگان لحن بخشی از لایحه را که به کره شمالی مربوط است، در راستای تامین خواسته های سنا اصلاح کند.
ظاهرا جمهوریخواهان سنا مشتاق اصلاحاتی هستند که درست به مانند مورد روسیه، دست ترامپ را در تغییر تحریم های کره شمالی می بندد.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 5563
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *