امام جمعه ایرانشهر؛

استفاده هدفمند از کلمات «اسلام رحمانی» و «رأفت اسلامی» تنها برای کوبیدن اسلام انقلابی است

28 اسفند 1394 ساعت 16:04

امام جمعه ایرانشهر گفت: کاربرد هدفمند کلماتی چون «اسلام رحمانی» و «رأفت اسلامی» و امثالهم که برخی از افراد در سخنرانی‌ها و مقالات خود استفاده می‌کنند،مقدمه‌ای برای «کوبیدن اسلام انقلابی» است.


به گزارش پهره؛ حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به ۲۹ اسفند روز ملّی شدن صنعت نفت، متکی بودن بودجه‌ی کشور به نفت در کنار دولتی بودن اقتصاد را موجب آسیب ‌پذیری مملکت اسلامی خواند و از آن‌ها به عنوان بزرگترین معضلات اقتصادی کشور یاد کرد و همّت برنامه‌ریزان و قانون‌گذاران در اصلاح و رفع این نقیصه را از اولویّت‌های بسیار مهمّ ارزیابی نمود.
 
خطیب‌جمعه آغاز سال جدید را تبریک گفته و ابراز امیدواری کرد تا سایه‌ی شوم گروه‌های سَلَفی و تکفیری که جهان اسلام را با تهدید مواجه ساخته و چهره‌ی رحمانی تعالیم آسمانی قرآن را مخدوش نموده‌اند از سر اسلام و مسلمین برچیده شود.
 
حجةالاسلام ابطحی ضمن یادکردی از درگذشتگان طی سال ۱۳۹۴، به خدمات ارزنده‌ی آیة‌الله خزعلی، آیةالله واعظ طبسی، سردار همدانی و فرج‌الله سلحشور و برخی دیگر از این بزرگان در طول سالیان عمر اشاره کرده و برای تمامی آنان طلب غفران و رحمت نمود.
 
امام جمعه‌ی ایرانشهر با برجسته خواندن بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر ایشان با طلاب حوزه‌های علمیّه‌، از کاربرد هدفمند کلماتی چون «اسلام رحمانی» و «رأفت اسلامی» و امثالهم که برخی از افراد در سخنرانی‌ها و مقالات خود استفاده می‌کنند، این کلمات را مقدمه‌ای برای «کوبیدن اسلام انقلابی» خواند و ادامه داد:  هر کس بخواهد از ارزش‌ها دفاع کند با این کلمات به ظاهر زیبا با او مقابله می‌شود؛ اگر جوان غیرتمندی بخواهد در مقابل مظاهر تهاجم فرهنگی بایستد به او مارک تندروی زده می‌شود.
وی افزود:  در تحولات سیاسی جهان که همگان شاهد آن هستیم، تمام دشمنان مترصد حذف ما هستند و باید با هوشیاری و بصیرت به دفاع از داشته‌های خویش پرداخت و نباید هضم ترفندها شد.
 
حجةالاسلام ابطحی با نگاهی به جریانات قبل از مذاکرات هسته‌ای تصریح  کرد: تا پیش از این حتّی آب خوردن را به برجام پیوند داده بودند؛ امّا حالا هیچ کدام بیان نمی‌کنند که الآن چرا مشکلاتی که به هسته‌ای ربط داده می‌شده است حل نگردیده و چرا
در عوض عملی ساختن وعده‌ها و رفع معضلات، جهت انحراف اذهان عمومی و با رویکردی طراحی شده، تنها مشکل را در عدم انتشار تصویر برخی سران فتنه در رسانه‌ها و یا موضوعاتی از این دست می‌دانند.
 
امام جمعه‌ی ایرانشهر توجّه به منویات مقام معظم رهبری را واجب خواند و تذکرات معظمٌ‌له را بسیار عمیق و راهبردی اعلام کرد و افزود:  فتنه‌گران این بار دیگر از طریق آتش زدن پرچم امام حسین ع جلو نخواهند آمد و به یقین حساب شده‌تر پای به میدان گذارده و حتّی مجالس زیارت عاشورا نیز برگزار خواهند کرد و در چهره‌ی دین‌مدارانه اهداف خود را پیگیری خواهند کرد.
 
ابطحی با ابراز تأسف از بمب‌گذاری‌های ترکیه و تهدید نفوس و امنیّت شهروندان آن کشور، سیاست‌های جنگ‌افروزانه‌ی سیاستمداران ترکیه را ریشه‌ی اصلی این ناآرامی‌ها خواند و تصریح کرد: سوریه را ویران کردند تا کشورشان آباد شود؛ نمی‌دانستند که شعله‌های شرارت دامان خودشان را نیز خواهد گرفت؛ اکنون ضربه‌ی مهلکی به اقتصادشان وارد شده و سران کشورها به شهروندان خود اخطار نموده‌اند تا از رفتن به ترکیه خودداری کنند.
 
خطیب جمعه در پایان با تبریک مجدد آغاز سال جدید توصیه کرد تا به ایّام نوروز تنها به عنوان یک تعطیلات نگریسته نشود و سعی گردد تا ضمن رسیدگی به امور فقیران، چنانچه در بین اعضای فامیل یا آشنایان کدورت‌هایی وجود داشته باشد با پادرمیانی در رفع آن بکوشیم، به زندانیان و سایر نیازمندان التفات داشته و از ارتکاب گناه در دیدارها و مراسمات پرهیز شود. امر به معروف و نهی از منکر را سرلوحه‌ی کارهای خود قرار داده و جوانان را نیز با تشویق به همسرگزینی و حمایت‌های مادّی و معنوی مورد عنایت قرار دهیم.
انتهای پیام/ 3339


کد مطلب: 551

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/551/استفاده-هدفمند-کلمات-اسلام-رحمانی-رأفت-اسلامی-تنها-کوبیدن-انقلابی

پهره
  https://www.pahreh.ir