دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ ۱۹:۳۴
۰
پروانه معصومی:

انفعال مدیران وضعیت عفاف و حجاب را به سمت سینمای قبل از انقلاب می‌برد

پروانه معصومی بازیگر سینمای ایران همزمان با هفته عفاف و حجاب گفت: انفعال مدیران سینمایی وضعیت عفاف و حجاب را به سمت سینمای قبل از انقلاب می‌برد. بعد انقلاب بانوانی که در سینما فعالیت می‌کردند بسیار راحت‌تر از گذشته فعالیت‌هایشان را ادامه دادند.
انفعال مدیران وضعیت عفاف و حجاب را به سمت سینمای قبل از انقلاب می‌برد
انفعال مدیران وضعیت عفاف و حجاب را به سمت سینمای قبل از انقلاب می‌برد
به گزارش پهره؛ به نقل از فارس؛ بازیگر فیلم سینمایی مسافر ری در گفتگو با سینماپرس افزود: پس از وقوع انقلاب اسلامی و زمانی که استفاده از حجاب در سینما اجباری شد و بازیگران مجبور شدند برای بازی جلوی دوربین از حجاب اسلامی استفاده کنند برکات زیادی در این هنر به وجود آمد؛ یکی از این برکات این بود که خانواده های متعددی که پیش از انقلاب به دلیل نشان دادن صحنه های بی پروا و... به سینماها نمی رفتند به راحتی و با خیال راحت بعد از انقلاب توانستند به سینما بروند و در کنار فرزندان شان فیلم های سالم را تماشا کنند.
وی ادامه داد: از سوی دیگر بانوانی هم که در سینما فعالیت می کردند بسیار راحت تر از گذشته فعالیت های شان را در سینما ادامه دادند؛ حجاب برای بازیگران زن سینما نوعی ایمنی از نامحرم و چشم های ناپاک را به وجود آورده بود و زمانی که ما روپوش و حجاب استفاده می کردیم با فراغ بال بیشتری می توانستیم در فیلم ها بازی کنیم.
بازیگر فیلم سینمایی «گل های داوودی» سپس با تأکید بر اینکه البته بسیاری از بازیگران زن پیش از انقلاب هم بودند که هرگز راضی به پوشش های زننده و نادرست در سینما نشدند یادآور شد: بنده شخصاً پیش از انقلاب و در زمان رژیم ستم شاهی در 3 فیلم بازی کردم که هر 3 فیلم داستان هایی خانوادگی داشت و البته من هم با هر فیلمسازی کار نمی کردم و تنها با فیلمسازی که از معتمدان و دوستان قدیمی و خانوادگی مان بود راضی به همکاری شدم و یا در آثاری بازی کردم که کارگردانان آن ها مورد قبول ایشان بودند و همیشه هم در فیلم ها با یک پوشش مناسب و معمول بانوان شریف ایرانی حضور پیدا می کردم چرا که هیچ گاه درصدد آن نبودم تا خودنمایی کنم و لباس های آنچنانی بپوشم و با آرایش های زننده تصویری زننده و زشت از یک بانوی ایرانی ارائه دهم.
معصومی تصریح کرد: اما متأسفانه امروزه پس از گذشت سال ها از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل انفعال بسیاری از مدیران سینمایی و فرهنگی ما مجدداً شاهد آن هستیم که در برخی آثار سینمایی از زنان تنها استفاده ابزاری می شود و برخی فیلمسازان و برخی تهیه کنندگان فی الواقع از افرادی به اسم بازیگر استفاده می کنند که هنری از بازیگری به ارث نبرده اند و برای خودنمایی به سینما آمده اند؛ البته بخش عمده ای از این مشکلات از سوی همین دست بازیگران است که به این افراد اجازه هرگونه سوء استفاده ای را می دهند؛ این بازیگران زن نباید اجازه استفاده ابزاری از خود را بدهند و به محض اینکه به این باور می رسند که از آن ها استفاده ابزاری می شود باید برای همیشه از سینما کناره گیری کنند.
این هنرمند پیشکسوت تأکید کرد: پیش از انقلاب اسلامی اغلب بازیگرانی که تنها چهره زیبایی داشتند در سینما به کار گرفته می شدند و به اینکه هنر و توانایی کار در سینما را دارند یا خیر هیچ توجهی صورت نمی گرفت و مجدداً امروزه وضعیت سینمای کشور به همین سمت در حال حرکت است.
وی در بخش دیگری از این گفتگو گفت: برای ما بسیار تأسف بار است که در جامعه با بانوانی روبرو می شویم که تنها برای حفظ ظاهر تکه پارچه ای را به عنوان روسری روی سرشان می اندازند؛ ما در کشوری زندگی می کنیم که بخش عمده ای مردمان آن اعتقادات قوی دینی و مذهبی دارند اما هجوم شبکه های بیگانه و بی تدبیری مسئولان در قبال برخورد با آن ها باعث شده تا امروزه شاهد شرایط بدی باشیم.
برنده 2 سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فیلم فجر در خاتمه این گفتگو متذکر شد: تصویری که امروز از جامعه ما به جهان مخابره می شود مطابق با عنوان جمهوری اسلامی ایران نیست چرا که متأسفانه به دلیل کم کاری، بی اعتقادی و یا بی تدبیری مسئولان ذیربط فرهنگی و هنری ما از اصل اساسی اسلام که حفظ حجاب است دور شده ایم و روز به روز بیشتر در دام خواسته ها و امیال دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی گرفتار می شویم.
انتهای پیام/
کد مطلب: 5495
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *