دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ ۱۹:۱۲
۰
مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان خبر داد

بررسی وضعیت ۹۰ روستای میزبان تمساح "گاندو" در سیستان و بلوچستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌نویس طرح ساماندهی ۹۰ روستای میزبان تمساح پوزه کوتاه معروف به "گاندو" در سیستان و بلوچستان تهیه شده است.
بررسی وضعیت ۹۰ روستای میزبان تمساح "گاندو" در سیستان و بلوچستان
بررسی وضعیت ۹۰ روستای میزبان تمساح "گاندو" در سیستان و بلوچستان
به گزارش پهره، به نقل از تسنیم، نیره پورملائی اظهار داشت: پیش‌نویس طرح بررسی و ساماندهی روستاهای اطراف و درون منطقه حفاظت شده "گاندو" که به نام روستاهای میزبان شناخته می‌شوند، پس از تهیه و ارائه با همکاری و هم فکری دستگاه‌های ذیربط مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: در این جلسه موضوعات متنوعی در خصوص ساماندهی روستاهای میزبان، مطرح و بر اساس مصوبات جلسه در دستور کار قرار گرفت که آن از جمله می‌توان به مواردی از قبیل، تهیه طرح جامع و پایدار آب آشامیدنی این روستاها، تسهیل و ترکیب نمودن مجوزهای بوم گردی و صنایع دستی، تهیه اطلس گردشگری منطقه، تهیه ونصب تابلوهای هشدار دهنده و راهنما و آموزش جوامع محلی اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: در جلسه طرح ساماندهی روستاهای میزبان گاندو فرمانداران شهرستان‌های چابهار و سرباز، مدیران‌کل دفتر امور روستایی استانداری، اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری، جهاد کشاورزی و نمایندگان سایر دستگاه های اجرایی حضور داشتند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 5380