دوشنبه ۵ تير ۱۳۹۶ ۰۰:۰۶
۰
رئیس ستاد دیه سیستان و بلوچستان خبر داد

آزادی ۱۴۲ زندانی جرائم غیرعمد در سیستان و بلوچستان

رئیس ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت: از سال گذشته تاکنون ۱۴۲ زندانی جرائم غیرعمد در سیستان و بلوچستان آزاد شدند.
آزادی ۱۴۲ زندانی جرائم غیرعمد در سیستان و بلوچستان
آزادی ۱۴۲ زندانی جرائم غیرعمد در سیستان و بلوچستان
به گزارش پهره؛ به نقل از فارس؛ رحمدل بامری پیش از ظهر امروز در نشست خبری امروز با جمعی از اصحاب رسانه اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون ۱۴۲ زندانی جرائم غیر عمد در سیستان و بلوچستان آزاد شدند که ۱۰۷ نفر از این زندانیان سال گذشته و ۳۵ نفر دیگر نیز از ابتدای امسال تاکنون با کمک خیرین.بخشش شکایات و کمک های ستاد دیه آزاد شدند و در برنامه ها و جلسات آتی ستاد دیه قرار است که ۱۰نفر دیگر نیز آزاد شوند.
وی با بیان اینکه سوانح رانندگی و حوادث کاری، بدهکاری مالی و مهریه و نفقه ازجمله جرائم غیر عمد محسوب می‌شوند، افزود: جرائم ۴۰ نفر از این زندانیان آزاد شده مربوط به حوادث کاری و تصادفات، ۳۳ نفر بدهکاری های مالی و ۶۹ نفر نیز مهریه و نفقه بوده است.
وی ادامه داد: بدهی این زندانیان آزاد شده جمعا ۱۴ میلیارد و ۲۴۵ میلیون تومان بوده است که هشت میلیارد و ۲۴۵ میلیون تومان آن از بدهی خود گذشتند، ۳میلیارد و ۳۱۷میلیون تومان ازطریق کمک ستاد دیه و مردم و بیش از ۲میلیارد تومان آن هم از طریق تسهیلات بانکی بدون بهره وکم بهره و بلاعوض پرداخت شده که این اقدام در استان و در نوع خود بی سابقه بوده است.
بامری گفت: در ماه مبارک رمضان امسال ۱۹ جشن گلریزان در استان برگزار شد و ۵ جشن هم قرار است که در ماه های آتی در منطقه آزاد چابهار .جلگه چاه هاشم، نصرت آباد، نوک آباد خاش و یکی از زورخانه علی استان برگزار شود.
وی مهم‌ترین نتیجه برگزاری جشن‌های گلریزان در استان را کمک‌های خیران دانست و گفت: هم اکنون ما هیچ زندانی زن جرائم غیر عمد در زندان‌های استان نداریم و امیدواریم تمامی تعهدات خیران در جشنهای گلریزان سال جاری که برگزار شد تحقق پیدا کند.
وی بیان کرد: هم اکنون ۷۹ نفر زندانی جرائم​ غیر عمد در زندان های استان به سر می‌برند که ۱۰ نفر آنها به دلیل تصادفات ۴۲نفر به دلیل مهریه و نفقه و ۲۷نفر نیز به دلیل محکومیت های مالی در زندان هستند که ۷میلیارد و ۱۸۷ میلیون تومان نیازمند کمک هستیم تا موجبات آزادی آنها فراهم شود.
وی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان کمترین آمار زندانیان جرائم غیر عمد را در کشور به خود اختصاص داده و از سال ۹۰ تاکنون نیز شرایط آزادی ۶۳۳ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد استان باکمک ستاد دیه و خیران فراهم شده است.
انتهای پیام/
کد مطلب: 5276
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *