شنبه ۳ تير ۱۳۹۶ ۲۰:۳۵
۰
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان:

سرعت وزش طوفان در سیستان به ۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد ‌

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید با سرعت ۷۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت همراه با گرد و خاک و در نقاط مستعد، طوفان به همراه گرد و خاک و حرکت شن‌های روان در شمال استان تا پایان هفته تداوم دارد.
سرعت وزش طوفان در سیستان به ۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد ‌
سرعت وزش طوفان در سیستان به ۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد ‌
به گزارش پهره؛ به نقل از تسنیم؛ علی ملاشاهی اظهار داشت: پیش‌بینی کلی وضع هوای سیستان و بلوچستان بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد وزش باد شدید با سرعت 70 تا 90 کیلومتر بر ساعت همراه با گرد و خاک و در نقاط مستعد، طوفان به همراه گرد و خاک و حرکت شن‌های روان در شمال استان تا پایان هفته تداوم دارد.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: وزش باد و گرد و خاک در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه از شدت بیشتری برخوردار است و در این مدت در نقاط مرکزی استان نیز علاوه بر افزایش غبار، باد و گرد و خاک با شدت کمتر خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه از نظر دمایی در نواحی شمالی استان از امروز و در نواحی مرکزی از فردا به تدریج کاهش دما انتظار می‌رود، افزود: در این مدت در برخی ارتفاعات جنوب و جنوب شرق استان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر و رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش تندباد موقتی دور از انتظار نیست.
آزادمنش خاطرنشان کرد: در 3 روز آینده در سواحل جنوب استان وزش باد نسبتاً شدید در برخی نقاط گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و دریای عمان به ویژه نواحی شرقی مواج خواهد بود.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس آخرین داده‌های به ثبت رسیده در ایستگاه فرودگاهی زابل در ساعت 11:30 امروز، سرعت وزش باد 67 کیلومتر بر ساعت و شعاع دید افقی 3000 متر بوده و دما 37 درجه سانتی‌گراد بالای صفر را نشان می‌دهد که 6 درجه نسبت به زمان مشابه روز قبل خنک‌تر شده است.
انتهای پیام/
کد مطلب: 5243
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *