چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ۱۹:۱۶
۰
گزارش ویدئویی در دمشق/

​حمایت مردم سوریه از «سیلی محکم ایران»/حامیان داعش حریف ایران نیستند + فیلم

پیام‌های «سیلی ایران» را سوری‌ها نیز با دقت و توجه مرور کردند، سوری‌ها این نکته را درک کردند که تغییر ریشه‌ای و اساسی در شیوه‌های نبرد بر ضد تروریسم را تمام منطقه پس از دستاورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بر ضد داعش و حامیانش شاهد خواهد بود.
​حمایت مردم سوریه از «سیلی محکم ایران»/حامیان داعش حریف ایران نیستند + فیلم
​حمایت مردم سوریه از «سیلی محکم ایران»/حامیان داعش حریف ایران نیستند + فیلم
به گزارش پهره؛ به نقل از تسنیم؛ دمشق: موشک‌هایی که پیام‌های متعددی با خود همراه داشتند،‌ موجب هلاکت داعشی‌ها شد و موجی از رعب و وحشت و نگرانی را در محافل صهیونیستی و در پس آنها، آمریکا و تمام مزدورانش در منطقه پدید آورد.
 
             
خانم «غفران دیروان» از شهروندان دمشقی می‌گوید: ایران به داعش در عمق خاک سوریه ضربه زد و این پیام واضح و صریحی به داعش و آمریکا است که ما در خاک سوریه حاضر هستیم و همچنان از دولت سوریه دفاع می‌کنیم، این ضربه تنها پاسخ بسیار کوچک به حملات تروریستی‌ای بود که اخیراً تهران را هدف قرار داده بود و همان‌طور که گفته می‌شود این پاسخ نقطه شروع است و امور عظیمی در آینده در راه است که ما از آن اطلاعی نداریم.

وی درباره تفاوت ضربه اخیر ایران به داعش با حملات ائتلاف ادعایی آمریکا گفت: باید به‌صراحت بگویم که این آمریکا است که داعش را به وجود آورده است و به همین سبب عقلانی نیست که آمریکا به کسانی حمله کند که خود آنها را به وجود آورده است،‌ نکته دوم این است که آمریکا از لحظه‌ای که اعلام کرده حملات به داعش را آغاز کرده، ما چیزی درباره اینکه داعشی‌هایی کشته شده‌اند، نشنیده‌ایم، چیزی درباره کشته شدن شمار زیادی تروریست در سوریه نشنیده‌ایم بلکه به‌عکس تمام آنهایی که در این حملات (ِآمریکا) کشته می‌شوند، غیرنظامیان سوری در الرقه و شهر الطبقه هستند که اغلب آنها کودک هستند.
وی افزود: قطعاً تفاوت زیادی وجود دارد، موشک‌های ایرانی دقیقاً پایگاه داعش و تروریست‌ها را هدف قرار داد، اما آنچه از آمریکایی‌ها می‌بینیم این است که آنها متأسفانه غیرنظامیان را هدف حملات خود قرار می‌دهند.
یک دانشجوی سوری می‌گوید: موشک‌های شلیک‌شده حاوی دو پیام از سوی ایران بود، یک پیام برای دشمن و پیام دیگر برای دوست، پیامی که برای دوست داشت، تأکیدی بر این بود که ایران همچنان کنار ما مردم سوریه در مقابله با تروریسمی که نماینده آن داعش است، قرار دارد و پیام دوم خطاب به دشمن یعنی اسرائیل و آمریکا است مبنی بر اینکه موشک‌های ایران قادر هستند به هر منطقه‌ای که بخواهد برسند.

«امل الحامض» روزنامه‌نگار سوری درباره حملات موشکی اخیر ایران به مواضع داعش در سوریه به تسنیم می‌گوید: درباره حملات ایران به مواضع داعش، نظرم این است که این ضربات واکنش طبیعی یک دولت بزرگ و قدرتمند همچون ایران به تهدید و عملیات تروریستی‌ای بود که آن را هدف قرار داده بود، همچنان که نتیجه افزایش گروه‌های تروریستی در سوریه بود، ایران به‌عنوان یک کشور دوست و برادر حق دارد از کشور حامی مقاومت همچون سوریه حمایت کند، این حملات واکنش قدرتمند ایران و سیلی به اسرائیل و آمریکا بود تا جهان ببیند که ایران کنار حق و آماده مبارزه با داعش است و ادعای کسانی که می‌گویند ایران دولت طایفه‌ای است یا از طایفه مشخصی در سوریه حمایت می‌کند،‌ بی‌اساس است.

«یاسیمن الخمری» دانشجوی سوری هم می‌گوید: این حملات پیام بسیار قوی داشت مبنی بر اینکه ایران کنار ما مردم سوریه در نبرد با تروریست‌هایی قرار دارد که در کشور ما هستند، ضربه ایران به داعش در دیرالزور، بسیار قوی بود و آمریکا و اسرائیل را تهدید کرد.
وی خاطرنشان کرد: آمریکا بارها ادعا کرده است که به‌نفع ما و ضدتروریسم عمل می‌کند، ولی این ادعا نادرست است، زیرا اگر آمریکا اگر با مردم سوریه بود، وضعیت خیلی فرق می‌کرد، ولی این ائتلافی که آمریکا تشکیل داده، هیچ نتیجه‌ای نداشته است بلکه به‌عکس آمریکا عبور و مرور و تردد داعش از الرقه به دیرالزور را تسهیل کرد و به تروریست‌ها برای رسیدن به سوریه کمک می‌کند.
این دانشجوی سوری گفت:‌ موشک‌هایی که ایران شلیک کرد، قوی‌تر از هر اقدامی بوده که ائتلاف آمریکایی از ابتدای بحران تا کنون انجام داده است.

یک شهروند سوری هم معتقد است این پیام پیش از آنکه خطاب به داعش باشد،‌ خطاب به طرف‌‌‌های متعددی است، طرف‌هایی که پدرِ بزرگ آنها، ترامپ آنها را آورده و آنها را شست‌وشوی مغزی داده تا ایران را اذیت کنند و انفجارهای تروریستی اخیر در ایران یکی از نتایج آن بود.
وی افزود وقتی موشک‌های ایران می‌توانند به دیرالزور در سوریه برسند، معنایش این است که می‌توانند تل‌آویو یا هر نقطه اسرائیل (فلسطین اشغالی) را هدف قرار دهند، این پیام فقط خطاب به داعش نیست بلکه خطاب به همه دولت‌هایی است که با اسرائیل همپیمان شده‌‌اند.

وی در پایان گفت:‌ اما ایران بزرگتر از همه اینهاست و هیچ قدرتی نمی‌تواند ایران را شکست دهد و این واقعیتی است که دیگر کشورها نمی‌خواهند بفهمند و درک کنند.
 سوری‌ها معتقدند که تأثیر موشک‌های شلیک‌شده ایران به مواضع داعش در دیرالزور بیشتر از آن است که صرفاً واکنشی به عملیات تروریستی اخیر در تهران باشد،‌ نگرانی و رعب و وحشتی که محافل آمریکایی و اسرائیلی را در پی شلیک این موشک‌ها فرا گرفت به تصمیم راهبردی‌ای اشاره می‌کند که همپیمانان سوریه اتخاذ کرده‌اند که سازوکارهای مبارزه با تروریسم در تمام منطقه را تغییر خواهد داد.
انتهای پیام/
کد مطلب: 5185
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *