سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ ۱۴:۱۴
۰

چند تیم برای بررسی دلیل انتشار بوی نامطبوع به خاش اعزام شدند

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: چند تیم از مراکز مختلف علمی برای بررسی دلیل انتشار بوی نامطبوع در خاش به این شهر اعزام شدند.
چند تیم برای بررسی دلیل انتشار بوی نامطبوع به خاش اعزام شدند
چند تیم برای بررسی دلیل انتشار بوی نامطبوع به خاش اعزام شدند
غلامرضا اربابی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بویی نامطبوع از بامداد امروز در شهر خاش استشمام شده و 52 نفر از شهروندان با مشکلات تنفسی، سردرد و تهوع به بیمارستان مراجعه کردند.
وی افزود: بخشی از مراجعه کنندگان درمان و شماری با داشتن سابقه بیماری های تنفسی یا سن بالا بستری شدند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: به احتمال زیاد این بوی نامطبوع بر اثر فعالیت آتش فشانی کوه تفتان بوده است.
اربابی ادامه داد: تیم های مختلفی از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، گروه زمین شناسی دانشگاه سیستان و بلوچستان و کارشناسان محیط زیست برای بررسی دلیل این حادثه به محل اعزام شدند.
وی اظهار داشت: نشست ستاد مدیریت بحران استان تشکیل شده و مسئولان مربوطه لحظه به لحظه در حال رصد و پیگیری این حادثه هستند.
وی تاکید کرد: هم اینک شرایط در خاش عادی است و هیچ بوی نامطبوعی احساس نمی شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: اقدامات لازم در این رابطه به مرحله اجرا در آمده و جای هیچ نگرانی نیست زیرا بو کامل از بین رفته و مراجعات دیگری با این علائم به بیمارستان خاش انجام نشده است.
دکتر محمودرضا میری گفت: به مردم توصیه می کنیم خونسردی خود را حفظ کنند و اگر افرادی علائم تنگی نفس، سردرد، تهوع و سوزش پوست داشتند به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.
وی تاکید کرد: بررسی های دقیق علمی برای تعیین علت این حادثه در حال انجام است.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است. 
سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند. 
این استان دارای 19 شهرستان است و افزون بر 1300 کیلومتر مرز زمینی با کشورهای افغانستان و پاکستان و 310 کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد. 
 
  انتهای پیام/
کد مطلب: 5164
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *