جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ ۰۹:۱۸
۰
گزارش پهره از اعتراض روستاییان به طولانی شدن قطعی آب؛

آب روستای شمس آباد بمپور بیش از دو هفته قطع است/هیچ آب رسانی سیاری در این مدت صورت نگرفته است/ آب خوردن را از موتور های آب کشاورزی تامیین می کنیم

علی رغم گفته های مسئولین مبنی بر برطرف شدن قطعی آب؛ روستای شمس آباد بمپور همچنان در بی آبی می سوزد.
آب روستای شمس آباد بمپور بیش از دو هفته قطع است/هیچ آب رسانی سیاری در این مدت صورت نگرفته است/ آب خوردن از موتور های آب کشاورزی تامیین می کنیم
آب روستای شمس آباد بمپور بیش از دو هفته قطع است/هیچ آب رسانی سیاری در این مدت صورت نگرفته است/ آب خوردن از موتور های آب کشاورزی تامیین می کنیم
به گزارش پایگاه خبری پهره؛ یکی از ساکنان روستای شمس آباد بمپور با ابراز گلایه از طولانی شدن قطعی آب این روستا به خبرنگار ما گفت: آب روستا بیش از دو هفته است که به طور کامل قطع است و هیچ اقدام ثانویه ای در این مدت از سوی مسئولین صورت نگرفته است.
مهری اربابی با اشاره به این که به دلیل عدم آب رسانی سیار در روستا مردم به موتورهای آب کشاورزی برخی صاحبان مزارع روی آورده اند گفت: این پمپ های آب تنها در ساعاتی از بعد از ظهر روشن می شوند که در این زمان هم با توجه به جمعیت بالای 400  خانوار روستا و قرار گرفتن در آستانه اذان و افطار با تراکم انبوهی در این زمان مواجه می شویم.
 

 
وی حضور مامورین اداره آب برای قرائت کنتور آن هم در این روزهایی که آب قطع است را هم جالب دانست و گفت: آب روستا از طریق لوله از بخش بمپور تامین می شود که در حال حاضر روستای ما و روستای میرآباد که یک روستا قبل از روستای شمس آباد است با این شرایط دست و پنجه نرم می کند و حتی برای شست و شو و حمام فرزندانمان چاره ایی جز موتورهای آب زمین های کشاورزی نداریم که آن هم برای ما بسیار سخت است.
اربابی افزود: روستاهای ما و سایر روستاها در تمام روزهای سال آب داشته و این برای اولین بار است که آب این قدر طولانی مدت و در سکوت مسئولین همچنان قطع است.
در همین زمینه مدیر آب و فاضلاب شهرستان ایرانشهر طی توضیحی به خبرنگار پهره اظهار کرد: بنا به گفته همکاران دیشب آب روستای شمس آباد وصل شده و مشکلی در این زمینه نداریم.
 

علیرضا نارویی در پاسخ به این سوال خبرنگار که مردم روستا همچنان خبر از قطعی آب می دهند بیان داشت: شکستن خط انتقال آب روستایی توسط شرکت پیمانکار گاز موجب قطعی چند روزه آب شده بود که خوشبختانه این مشکل حل شده و مثل قبل آب به صورت جیره بندی در اختیار روستاییان قرار می گیرد.
وی بیان داشت: در سابق هم آب رسانی روستاها به جز فصل زمستان به صورت 24 ساعته نبوده و از آنجا که در سایر فصول میزان آب مصرفی بالا می رود؛ منابع ما بیش از این توان تامین آب را ندارند.
 

گفتنی است این صحبت مدیر آب و فاضلاب شهرستان ایرانشهر مبنی بر این که آب روستای شمس آباد وصل شده در حالی است که مردم خلاف این مورد را ذکر کرده و می گویند: نه تنها آب وصل نشده است بلکه روستای شمس آباد هم مثل سایر روستاهای بخش بمپور در تمام طول سال از آب لوله کشی برخوردار بوده و این صحبت مسئولین که حرف از جیره بندی کما فی سابق را مطرح می کنند را تایید نمی کنیم.
علی ای حال این پایگاه خبری تا روشن شدن وضعیت آب شرب روستای شمس آباد بمپور تا وصول نتیجه این موضوع را پیگیری می کند.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 5109
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *