جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ ۱۸:۰۰
۰
حضرت علی(ع) در دیدگاه اهل سنت از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند

مولوی کریم‌زایی: پیامبر(ص) محور ایمان را علاقه به حضرت علی(ع) معرفی می‌کنند

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر با اشاره به اینکه طبق روایات کتب معتبر اهل سنت حضرت علی(ع) از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند، گفت: اگر همه علمای دنیای اسلام در نگارش فضیلت‌های ایشان تلاش کنند، نمی‌توانند همه این فضیلت‌ها را با عظمت حقیقی آن بیان کنند.
مولوی کریم‌زایی: پیامبر(ص) محور ایمان را علاقه به حضرت علی(ع) معرفی می‌کنند
مولوی کریم‌زایی: پیامبر(ص) محور ایمان را علاقه به حضرت علی(ع) معرفی می‌کنند
به گزارش پهره؛ به نقل از تسنیم؛ مولوی عبدالصمد کریم‌زایی  ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت علی(ع)، اظهار داشت: حضرت علی(ع) در تاریخ 19 ماه مبارک رمضان سال 40 هجری به دست ابن ملجم مرادی ملعون مورد اصابت ضربت شمشیر قرار گرفتند و فرمودند "قسم به خدای کعبه رستگار شدم" و این حادثه در یک زمان معنوی هنگام نماز صبح و در شب قدر و به عبارتی در بهترین و معنوی‌ترین زمان ممکن رخ داد.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) در شب 21 ماه مبارک رمضان دنیا را وداع گفتند، بیان کرد: طبق روایات کتب معتبر اهل سنت، حضرت علی(ع) از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند؛ به طور مثال در یک نمونه پیامبر(ص) می‌فرمایند "لا یحبک الا مؤمن ولا یبغضک الا منافق"، به این معنا که "جز مومنین علی را دوست ندارند و بغض او فقط در دل منافقین است"؛ به عبارتی نبی مکرم اسلام(ص) محور ایمان را علاقه به حضرت علی(ع) معرفی می‌کنند.
وی ادامه داد: یا در نمونه‌ای دیگر در منابع معتبر اهل سنت آمده حضرت علی(ع) در غزوه احزاب در سال پنجم هجری با دلاوری مقابل "عمروبن عبدود" که از فرماندهان تنومند سپاه مقابل بود و کسی جرأت رویارویی با وی را نداشت، مبارزه کرد و وی را به هلاکت رساند و ما در تفاسیر خود داریم ضربه سرنوشت‌ساز حضرت علی به عمروبن عبدود از عمل امت بالاتر است.
مولوی کریم‌زایی خاطرنشان کرد: ما در روایت دیگری در منابع معتبر اهل سنت داریم "الحق مع علی" یعنی حق همراه علی(ع) است و هر که همراه ایشان شد برحق است؛ اینها تنها بخشی از فضایل فراوان حضرت علی(ع) است که در منابع معتبر اهل سنت درباره شخصیت والای ایشان ذکر شده است.
این عالم اهل سنت با تاکید بر اینکه حضرت علی(ع) در شجاعت و اخلاص بی‌نظیر بوده‌اند، اظهار داشت: حضرت علی(ع) آنقدر فضایل اخلاقی دارند که اگر همه علما و دانشمندان دنیای اسلام در نگارش فضیلت‌های ایشان تلاش کنند، باز هم نمی‌توانند همه این فضیلت‌ها را با عظمت حقیقی آن بیان کنند.
وی با اشاره به اهمیت بهره‌گیری حداکثری مردم از شب‌های قدر، گفت: خداوند متعال فرموده‌اند هر کسی که شب قدر را احیا کند مزد عبادت هزار ماه که تقریباً معادل 83 سال است را به او می‌دهیم و این توضیح بهترین بیان در تشریح عظمت شب‌های قدر است.
ادامه داد: بنابراین همه اقشار مردم ما باید تلاش کنند تا از شب‌های قدر بیشترین بهره را ببرند و توشه‌ای برای آخرت خود آماده کنند تا در مسیر رستگاری ثابت قدم شوند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 5100
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *