دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ ۱۷:۰۸
۰

آغاز نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران

نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی از ساعت 10و30 دقیقه به وقت محلی (13 تهران) در مقر آژانس در وین آغاز شد و بررسی گزارش جدید یوکیا آمانو مدیر کل آن درباره ایران در دستور کار این نشست است.
آغاز نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران
آغاز نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران
به گزارش پهره؛ به نقل ازایرنا؛ در این نشست که تا روز جمعه 16 ژوئن (26 خرداد) ادامه دارد و پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران برگزار می شود، جدیدترین گزارش فصلی یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره نظارت بر برنامه هسته ای ایران مورد بررسی قرار می گیرد. 
مسائلی از قبیل گزارش سالانه آژانس مربوط به سال 2016 و گزارش همکاری های فنی سال 2016 و همچنین اجرای توافق های پادمانی در جمهوری دمکراتیک خلق کره و اجرای توافق های پادمانی توافق منع اشاعه (ان پی تی) در جمهوری عربی سوریه ، از دیگر محورهای بحث و بررسی در نشست فصلی شورای حکام در مقر آژانس در وین است. 
یوکیا آمانو مدیر کل آژانس در آغاز اجلاس شورای حکام سخنرانی می کند که متن سخنرانی او پس از پایان در اختیار خبرنگاران قرار خواهد گرفت. آمانو ساعت 14 و 30 دقیقه به وقت محلی امروز دوشنبه نیز قرار است در یک کنفرانس خبری شرکت کند. 
دومین گزارش آژانس درباره ایران در سال 2017 با عنوان 'راستی آزمایی و نظارت در جمهوری اسلامی ایران مطابق با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل' ، روز جمعه 12 خرداد (دوم ژوئن) منتشر شد و در اختیار اعضای شورای حکام قرار گرفت. این گزارش بار دیگر تاکید کرد که فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران در چارچوب توافق هسته ای (برجام) به پیش می رود.
 
  انتهای پیام /
 
کد مطلب: 5022
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *