يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ۱۴:۴۷
۰

همایش «اخلاق نبوی، الگوی بشری» در ایرانشهر برگزار شد+ تصویر

اولین همایش ملی اخلاق نبوی، الگوی بشری صبح امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان در دانشگاه ولایت ایرانشهر برگزار شد.
همایش «اخلاق نبوی، الگوی بشری» در ایرانشهر برگزار شد+ تصویر
همایش «اخلاق نبوی، الگوی بشری» در ایرانشهر برگزار شد+ تصویر
به گزارش پهره؛ آیت الله محمد علی سلیمانی در این همایش که در سه محور و با 15 موضوع به  صورت علمی؛ تخصصی به بررسی زندگی فردی و اجتماعی و سیره و روش حکومت پیامبر رحمت می پردازد اظهار کرد: پیروی از سیره و منش پیامبر اعظم (ص) مهمترین راه سعادت و رستگاری مسلمانان است.
نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان افزود: خوش رفتاری با مردم؛ پرهیز از افراط و تفریط، دعوت به وحدت و برادی و جلوگیری از اختلاف و تفرقه از جمله ویزگی های بارز پیامبر بود.
وی رسالت امت اسلام را دفاع از اسلام معرفی کرد و ادامه داد: همه موظفیم راه و روش و اخلاق پیامبر رحمت را به بهترین در جهان ارائه دهیم.
امام جمعه ایرانشهر نیز در این همایش گفت: متأسفانه امروز داعش با حمایت های آمریکا و صهیونیست چهره خشنی از اسلام را به دنیا معرفی کرده است.

حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی رواج سیره و سنت پیامبر رحمت را یکی از حربه های کارساز برای مقابله با تبلیغات مسموم و خونریز داعش و تفکر تکفیری دانست و ادامه داد: به طور قطع و یقین با ترویج منش پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) دنیا اسلام واقعی را خواهد شناخت.
در ادامه این همایش امام جمعه اهل سنت ایرانشهر نیز اخلاق را هدیه ای از آیین پیامبر عظیم و شأن دانست و افزود: پیامبر الگویی به منظور معرفی ارزش ها و فضایل اخلاقی است.

مولوی عبد الصمد کریم زایی تصریح کرد: تبعیت از سنت پیامبر موجب رستگاری انسان خواهد شد.
همچنین در این همایش پیام آیت االله مکارم شیرازی توسط دبیر همایش حجت الاسلام موسی تیموری قرائت شد.
لازم به ذکر است همایش ملی اخلاق نبوی، الگوی بشری تا بعد از ظهر امروز ادامه خواهد داشت که در آن از 100 مقاله ارسال شده از سراسر کشور به دبیر خانه این همایش تعداد 40 مقاله مورد تقدیر قرار می گیرد.
انتهای پیام/ 3339
کد مطلب: 502
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *