يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ۱۱:۱۲
۰
رئیس بهزیستی شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با پهره؛

80 درصد زنان سرپرست خانوار ایرانشهر قربانی اعتیاد همسرانشان هستند

رییس اداره بهزیستی ایرانشهر گفت: با رشد مصرف کنندگان مواد مخدر در ایرانشهر؛ 80 درصد زنان سرپرست خانوار این شهرستان قربانی اعتیاد همسرانشان هستند.
80 درصد زنان سرپرست خانوار ایرانشهر قربانی اعتیاد همسرانشان هستند
80 درصد زنان سرپرست خانوار ایرانشهر قربانی اعتیاد همسرانشان هستند
به گزارش پهره؛ خانواده متشکل از پدر، مادر و فرزندان یکی از شیرین ترین و دوست داشتنی ترین لذت ها برای تک تک اعضای خانواده است اما در این بین هستند کسانی که با دنبال کردن تمایلات نادرست پایه های نظام خانواده را متزلزل نمایند؛ اما این تزلزل و نابسامانی وقتی بدتر خواهد شد که پدر خانواده این راه ناصحیح را کورکورانه دنبال و آن راهی را بر می گزیند که به طور قطع و یقین پایان آن چیزی نخواهد بود جز استیصال مادران و به دوش کشیدن سنگینی دو برابری مسئولیت خانواده با عنوان تلخ زنان سرپرست خانوار.
در شهرستان ایرانشهر نیز به عنوان جوان ترین شهر کشور که متأسفانه با افزایش نرخ بیکاری؛پس رفت فرهنگی و بسیاری از نبایدهای دیگر؛ اعتیاد نوبت به نوبت چراغ های امید این شهرستان را خاموش و چالش های فراگیر دیگری را نیز باعث می شود.

اعتیاد سرپرست خانواده بزرگترین ضربه را بر بنیاد و اقتدار خانواده وارد می سازد از این رو خبرنگار ما در گفت و گو با رییس اداره بهزیستی ایرانشهر؛ علت اصلی این چالش را جویا می شود که وی می گوید: متأسفانه در شهرستان ایرانشهر با افزایش رشد استفاده از مواد مخدر؛ 80 درصد زوجین این شهرستان با درخواست طلاق از همسران معتاد؛ خود به تنهایی بار مسئولیت زندگی را به دوش می کشند.
ایرانشهر با 850 زن سرپرست خانوار
ابراهیم نرماشیری افزود: 850 خانوار ایرانشهر زنان سرپرست خانوار هستند که این تعداد 17 درصد از جمعیت توان بخشی و امور اجتماعی این شهرستان را تشکیل می دهد.
وی دلایل دیگری همچون فوت و بیماری صعب العلاج سرپرست خانواده را از دیگر عوامل تحت پوشش زنان سرپرست خانوار عنوان کرد و افزود: متأسفانه اعتیاد پدر خانواده بالاترین درصد طلاق در بین زنان سرپرست خانواده می باشد.

رییس اداره بهزیستی ایرانشهر تصریح کرد: خوشبختانه با امضای تفاهم نامه مابین اداره بهزیستی شهرستان ایرانشهر با سایر ارگانهای مرتبط از جمله انتظامی، دادگستری و بهداشت شهرستان تلاش هایی موثری تا به الآن در خصوص استقرار پایگاه های اورژانس اجتماعی و مشاوره برای زوجین آسیب پذیر انجام شده است که این امر نیز با استقبال زوجین تا حدودی مانع از ایجاد طلاق شده است.
وی از تلاش اداره بهزیستی این شهرستان در جهت اشتغالزایی مادران سرپرست خانوارنیز گفت و ادامه داد: به منظور کسب درآمد سرپرستان خانوار؛ تعاونی هایی متشکل از این قشر فعال می باشد.
270 نفر از زنان سرپرست خانوار ایرانشهر بیمه هستند و مابقی بیمه نیستند
وی اعطای تسهیلات و کسب مهارت ها لازم و دریافت جواز کسب را یکی از راه های خودکفایی زنان سرپرست خانوار عنوان کرد و افزود: به منظور پیشگیری از آسیب پذیری خانواده ها و خصوصأ فرزندان، کارشناسان اداره بهزیستی ایرانشهر با شناسایی افراد آسیب پذیر؛ اقدام به مشاوره و بررسی مشکلات  افراد می کنند.
نرماشیری ادامه داد: 270 خانوار از زنان سرپرست خانوار شهرستان ایرانشهر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی می باشند.
انتهای پیام/3339
کد مطلب: 499