دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ ۱۳:۵۱
۰

دمای هوای زابل از مرز ۵۰ درجه هم گذشت/ لزوم کاهش تعرفه برق در زابل

شهرستان زابل با ثبت رکورد دیگری دمای هوای ۵۱ درجه ای را تجربه کرد
دمای هوای زابل از مرز ۵۰ درجه هم گذشت/ لزوم کاهش تعرفه برق در زابل
دمای هوای زابل از مرز ۵۰ درجه هم گذشت/ لزوم کاهش تعرفه برق در زابل
به گزارش پایگاه خبری پهره به نقل از اوشیدا؛ طبق گفته کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان طی روزهای اخیر سیستان و بلوچستان روزهای بسیار گرمی را تجربه کرده به طوری که شهرستان زابل دمای هوای ۵۱ درجه ای را به ثبت رسانده است.

مسولان کاهش تعرفه برق را در دستور کار قراردهند

یکی از شهروندان زابلی به خبرنگار اوشیدا گفت: پس از خشکی هامون شهرستان زابل روزهای گرم سختی را پشت سر گذاشته به طوری که این روزها گرمای زابل غیرقابل تحمل شده است.

حسینی ادامه داد: فصل گرما در زابل غیرقابل تحمل است چرا که در کنار گرما شاهد وزش طوفان های بسیار سهمگین و مملو از ریزگرد هستیم و این موضوع به شدت بر کیفیت زندگی مردم تاثیر گذاشته است.

وی تصریح کرد: به دلیل پدیده ریزگردها ناشی از وزش طوفان نمی توان درب و پنجره ها حتی در اوج گرما باز گذاشت بنابراین در هر حال مجبور به روشن کردن وسایل سرمایشی هستیم.

حسینی ابراز کرد: مردم سیستان به ویژه شهرستان زابل در فقر بسیار بدی روزگار می گذرانند بنابراین بسیاری از آنان توانایی پرداخت تعرفه برق خود را ندارند.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی ویژه زابل و همچنین وجود فقر و تنگدستی در میان مردم آن انتظار می رود تعرفه آب در این منطقه کاهش یابد تا مردم این دیار هم در شرایط مطلوب زندگی کنند.

حسینی بیان کرد: طی روزهای اخیر هوا در شهرستان زابل به شدت گرم شده بود بنابراین مصرف برق در منطقه به دلیل استفاده زیاد از وسایل سرمایشی افزایش یافته است بنابراین با توجه به فقر حاکم در منطقه انتظار می رود مسولان نسبت به کاهش تعرفه برق در زابل اقدام کنند.

افت فشار آب معضلی دیگر در فصل گرما

یکی دیگر از شهروندان زابل عنوان کرد: با آغاز فصل گرما و استفاده بیشتر مردم از آب متاسفانه شاهد افت فشار آب در منطقه هستیم به طوری که در برخی موارد حتی این افت منجر به قطعی آب می شود.

سالاری به خبرنگار اوشیدا گفت: در حالی که آب زابل به شهرستان زاهدان انتقال می یابد واقعا ظالمانه است که مردم دیار رستم با بی آبی و یا کمبود آب مواجه باشند و مرکز نشینان نیز اقدام به اسراف این مایع حیاتی کنند.

وی تاکید کرد: انتظار می رود مسولان در ماه رمضان که از اهمیت ویژه ای برخوردار است نسبت به افت و قطعی آب توجه بیشتر نشان دهند تا روزه داران با مشکلی مواجه نشوند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 4913
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *