چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ۱۲:۵۳
۰

وعده هایی که برای محرومان هرگز عملی نشدند/پل اسفند دلگان در دولت یازدهم رنگ افتتاح را ندید

علی رغم اینکه بیش از 6 سال از آغاز ساخت پل اسفند در جنوب غرب سیستان و بلوچستان می گذرد، اما این پل هنوز تکمیل و افتتاح نشده است.
وعده هایی که برای محرومان هرگز عملی نشدند/پل اسفند دلگان در دولت یازدهم رنگ افتتاح را ندید
وعده هایی که برای محرومان هرگز عملی نشدند/پل اسفند دلگان در دولت یازدهم رنگ افتتاح را ندید
به گزارش پهره؛ به دلگان پرس، پل رودخانه اسفند دلگان که کار ساخت آن از سال 90 و در دولت دهم آغاز شده، علی رغم وعده های چندین ساله مسئولان هنوز نکمیل و افتتاح نشده است.
اولین بار باقر کرد معاون عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان در هفته دولت سال 1394 و در بازدید از این پل وعده تکمیل و افتتاح پل اسفند در هفته دولت سال 95 را به مردم این منطقه محروم داده بود.
اما یکی از اهالی روستای اسفند در گفتگو با خبرنگار دلگان پرس با بیان اینکه روستای اسفند از جمله  محرومترین مناطق کشور است اظهار کرد: کمبود زیر ساخت های عمرانی و یا نبود آن در اسفند جلگه چاه هاشم باعث رنج مردم این منطقه محروم شده است.
وی با اشاره به اینکه تنها مسیر ارتباطی عبور و مرور مردم روستای اسفند با سایر مناطق بر روی این رودخانه است افزود: کار ساخت پل برای این رودخانه از سال 90 آغاز شده است، اما با گذشت چند سال هنوز این پل تکمیل نشده است.

چاکری با بیان اینکه چندین مسئول استانی و شهرستانی از این پل بازدید کرده اند، تصریح کرد: هر کدام از مسئولان وعده و قول پایان ساخت پل رودخانه را به مردم و اهالی این منطقه داده اند ولی در عمل هنوز وعده ای عملی نشده است.
وی به سیلاب های سال گذشته منطقه جنوب سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: بر اثر آن بارندگی ها و سیلاب، مردم این روستا چندین روز در محاصره سیلاب بودند.
 چاکری به سیلاب اسفند 94 در این منطقه اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه مردم روستا 8 روز در محاصره سیلاب بودند، یکی از زنان روستا به دلیل وضع حمل با سختی و مشقت و تنها از طریق تله کابینی که برای امورات پل نصب شده است، به بیمارستان انتقال داده شده است.

هوشنگ بامری فرماندار دلگان در هفته وحدت سال 95 در سفر نماینده ولی فقیه در استان به دلگان و در جمع مردم این شهرستان اظهار کرده بود: پل روستای اسفند بخش جلگه چاه هاشم از چند سال قبل به عنوان یک پروژه نیمه تمام باقی مانده و فقط پی سازی و بتن ریزی آن انجام شده بود.
وی افزوده است: با توجه به گشایش حاصل شده خرید خرپای پل انجام شده و به سمت شهرستان دلگان انتقال داده می شود.
بامری با اشاره به اینکه تا پایان سال 95 این پل نیمه کاره افتتاح خواهد شد افزود: با افتتاح این پل نزدیک به 4 هزار نفر از مردم منطقه اسفند که هر زمانی که بارندگی می شود ارتباط آنها با مرکز شهرستان قطع خواهد شد، با این افتتاح مشکل آنها برطرف خواهد شد.
محمد نعیم امینی فرد نماینده مردم شهرستانهای ایرانشهر، دلگان، فنوج، سرباز و لاشار در مجلس یکی دیگر از مسئولانی بود که بیست و هشتم آذر ماه 95 در کانال تلگرامی خود در پیامی نوشته بود: بزودی یکی از  محرومترین نقاط روستایی حوزه انتخابیه از انزوای ارتباطی خارج و امکان تردد به ان تسهیل خواهد شد.
در ادامه این مطلب آمده است: با پیگیری های انجام شده از سوی نماینده مردم شریف شهرستان های ایرانشهر سرباز دلگان فنوج و بخش های بنت لاشار اشارو اهوران و با همکاری اداره کل راه وشهرسازی جنوب استان  پل بزرگ روستای اسفند واقع در بخش جلگه شهرستان دلگان تکمیل و بزودی افتتاح خواهد شد.
وی تصریح کرده بود: این پل دارای سه دهانه ۴۵ متری با پایه های بتونی و ۱۳۵ مترعرصه بوده و بر روی رودخانه اسفند احداث شده است. شایان ذکر است در اولین دیدار جناب دکتر امینی فرد از منطقه و روستای اسفند این مشکل به عنوان اصلی ترین درخواست مردم مطرح گردید که توسط ایشان پیگیری و با تخصیص اعتبار ویژه به نتیجه مطلوب رسید.
علی ای حال با گذشت بیش از پنج ماه از آخرین وعده های مسئولان، پل اسفند دلگان سیستان و بلوچستان تکمیل و افتتاح نشده است.
خبرنگار مجید بامری
انتهای پیام/
کد مطلب: 4798
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *