چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ۰۹:۵۱
۰

خسارت میلیاردی سارقان به مخابرات سیستان و بلوچستان/ راه اندازی اینترنت 100 مگابایتی به زودی در استان

مدیرعامل شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به وجود سرقت امکانات و تجهیزات مخابراتی در نقاط مختلف استان، میلیاردها تومان برای رفع نواقع و تجهیزات هزینه می شود.
خسارت میلیاردی سارقان به مخابرات سیستان و بلوچستان/ راه اندازی اینترنت 100 مگابایتی به زودی در استان
خسارت میلیاردی سارقان به مخابرات سیستان و بلوچستان/ راه اندازی اینترنت 100 مگابایتی به زودی در استان
به گزارش پهره؛ محمودرضا رضایی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون افزود: توان نیروهای مجرب و خوب این نهاد برای توسعه خدمات به دلیل وجود سرقت ها کمتر صرف می شود و نمی توانیم همزمان جبران سرقت ها و توسعه شبکه را با توجه به وضعیت اعتبارات داشته باشیم.

وی ادامه داد: در برخی مواقع شاهد سرقت کولر، باطری، کابل و حتی خط فیبر نوری که از نظر ریالی سود خاصی ندارد را به سرقت می برند و با توجه به گستردگی استان و محل های تجهیزات و امکانات نمی توانیم نگهبانی رابرای حفاظت از همه اقلام استخدام کنیم و در این خصوص نیاز است بزرگان و ریش سفیدان هر منطقه به کمک شرکت مخابرات بیایند که تاکنون نیز همکاری بسیار خوبی را داشته اند.

مدیر عامل مخابرات استان در خصوص سوال برخی از شهروندان ساکن در روستاهای بلوچستان در خصوص نبود خدمات اینترنتی، تلفن های ثابت و همراه نیز گفت: در بسیاری از این روستاها چندین بار خطوط کشیده شده اما روز بعد شاهد سرقت خطها بوده ایم و متاسفانه آنقدر اعتبار نداریم که هر چند روز یک بار کابل کشی و جایگزینی امکانات و تجهیزات به سرقت رفته را داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: در دو ماه از فصل زمستان سال گذشته توانستیم با بهره گیری از توان نیروهای مجرب مخابرات استان خدمات 3Gو4Gرا در استان راه اندازی کنیم و هم اکنون سرعت اینترنت ارتقا یافته است.

رضایی بیان کرد: در حال پیگیری طرحی هستیم که به زودی فیبر نوری را به درب منازل خواهیم رساند و حداقل 100مگابایت می باشد و امیدواریم به زودی اجرایی شود و در گام اول در خیابان دانشگاه زاهدان انجام خواهد شد.

وی در زمینه سوالی در خصوصی انتظار مردم در زمینه وجود اینترنت پر سرعت با توجه به اینکه بخشی از پهنای باند از استان ما وارد کشور می شود، گفت: با توجه به نبود تجهیزات خرد کننده اینترنت، اینترنت به مرکز کشور رفته و از آنجا خرد و بین استانها تقسیم می شود.

وی خاطر نشان کرد: اینترنت در سیستان و بلوچستان به مثل سایر استانهای کشور براساس مقررات و قانون به مردم ارائه می شود و در صورت مغایر بودن براساس مقررات مهلت کوتاهی برای اصلاح به شرکت مخابرات داده می شود و ما موظف به رعایت قوانین و مقررات می باشیم.
انتهای پیام/
کد مطلب: 4693
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *