چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ۰۹:۴۹
۰
صرفا جهت اطلاع مسئولان؛

قطب کشاورزی منطقه جایگاه استاندارد تخلیه گندم ندارد/ صف های طولانی کشاورزان دلگانی

نبود جایگاه مناسب برای تخلیه گندم در شهرستان دلگان باعث نارضایتی و گلایه در بین کشاورزان این منطقه شده است.
قطب کشاورزی منطقه جایگاه استاندارد تخلیه گندم ندارد/ صف های طولانی کشاورزان دلگانی
قطب کشاورزی منطقه جایگاه استاندارد تخلیه گندم ندارد/ صف های طولانی کشاورزان دلگانی
به گزارش پهره به نقل از دلگان پرس، شهرستان دلگان در جنوب غرب سیستان و بلوچستان با داشتن ظرفیت های فراوان از جمله کاشت گندم و برداشت آن یکی از قطب های اصلی کشاورزی در این استان پهناور به شمار می آید.
اما نبود جایگاه مناسب خرید گندم در فصل برداشت و عدم برنامه ریزی از طرف جهاد کشاورزی در این شهرستان باعث نارضایتی و گلایه کشاورزان گندم کار دلگانی شده است.
تعدادی از این کشاورزان و گندم کاران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی دلگان پرس از نبود و همچنین کمبود جایگاه مناسب برای فروش گندم به نرخ دولتی گلایه مند بودند.
این کشاورزان گندم کار دلگانی  که مدت چند روز است در گرمای شدید و طاقت فرسای این منطقه منتظر تخلیه و فروش گندم های خود بودند.

یکی از کشاورزان دلگانی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: وجود صف های طولانی فروش گندم و‌ کمبود جایگاه خرید آن برای ما کشاورزان دردرسر ساز شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به فصل برداشت گندم در اواخر فصل بهار و گرمای هوا متاسفانه گندم کاران شهرستان دلگان برای فروش این محصول خود باید روزها منتظر تخلیه محصولاتشان بمانند.
بامری با اشاره به اینکه مدت دو روز و شاید بیشتر است که به درب محل تخلیه گندم مراجعه نموده ایم، اضافه کرد: ولی هیچکس نسبت به تخلیه بار گندم ما اقدامی نکرده است.

یکی دیگر از کشاورزان این منطقه در گفتگو با دلگان پرس گفت: با توجه به اینکه جایگاه مناسبی برای فروش گندم در شهرستان دلگان وجود ندارد محبوریم گندم هایمان را به نرخ زیر قیمت دولتی وبا  قیمتی ارزان به دلالان بفروشیم تا محصولاتمان خراب نشود و این موضوع باعث هدر رفتن تمامی دست رنجهایمان می شود.
وی با تاکید بر اینکه مسئولین استانی و کشوری برای رفع و حل شدن این مشکل و معضل کشاورزان چاره ای بیاندیشند، خاطرنشان کرد: تا مشکل فروش گندم در این شهرستان حل شود و کشاورزان با خیالی آسوده تر نسبت به کاشت محصول و فروش آن اقدام کنند.
خبرنگار مجید بامری
انتهای پیام/
کد مطلب: 4692
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *