يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ ۰۷:۱۰
۰
یادداشت/ مجید بامری/

آموزش و تربیت منحط غرب، نفوذ فرهنگی دشمن

اگر آموزش ها و تربیت جامعه و بخصوص برای نسل جوان بر اساس افکار ضد فرهنگی و منحط غربی باشد، قطعا نفوذ فرهنگی دشمن را در پی خواهد داشت.
آموزش و تربیت منحط غرب، نفوذ فرهنگی دشمن
آموزش و تربیت منحط غرب، نفوذ فرهنگی دشمن
به گزارش پهره؛  یادداشتی با موضوع "آموزش و تربیت منحط غرب، نفوذ فرهنگی دشمن" در این پایگاه خبری منتشر شده است:
کشور اسلامی ایران که سی و هشت سال قبل انقلاب کرده بود و قصد پیروی از راه دین و انبیاء را داشت؛ با جنگی هشت ساله که با هدف نابودی این انقلاب را داشت و همچنین بعد از آن با نفوذ فرهنگی روزافزون شیاطین انسی (دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی) مواجه شد.
جنگ هشت ساله ای را که جوانان انقلابی و با بصیرت با پیروزی بر دشمن بعثی به پایان رساندند، دشمن که از کار زار جنگ سودی نصیبش نشده بود، راه دیگر که همان تهاجم فرهنگی بوده است آغاز کرد که از همان ابتدای این جنگ فرهنگی تمام توانش را برای نابودی دستاوردهای انقلاب اسلامی بکار بسته است.
دشمن برای پیروزی در این کارزار مراکز فرهنگی و علمی که محل تجمع نسل جوان و نوجوان است به عنوان هدف اصلی خود قرار داده است، یکی از این مراکز دانشگاه ها است.
و متأسفانه دانشگاهها که باید مرکز، تعلیم و تربیت باشند، با حضور اساتید وابسته به غرب و ضدفرهنگی به جایی برای بر هم زدن امنیت جامعه نوپای ایران اسلامی و مرکزی برای نفوذ فرهنگی دشمن تبدیل شده بود و به خاطر ادامه روند پیش از انقلاب اسلامی و روحیه وابستگی به غرب (تربیت غربی) در برخی از دانشگاههای کشور، درگیری و اغتشاش‌هایی بوجود آمد و داشت به یک معضل فرهنگی برای کشور تبدیل می‌شد که با انقلاب فرهنگی در دانشگاه ها تا حدود زیادی جلوی این حرکت گرفته شد گرچه هنوز شاید معدود افراد باشند که افکار غرب گرا و ضد اسلامی دارند.
بنابر این وابستگی به غرب و آماده بودن دانشگاهها برای تأثیرپذیری از فرهنگ منحط غربی، راه را برای نفوذ فرهنگ بیگانه آماده کرده بود؛ به همین خاطربنیان گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) ، اصلاح فرهنگی را در رآس کار می‌داند. «رأس اصلاحات اصلاح فرهنگ است و نجات جوانهای ما از این وابستگی به غرب."
واضح است که در سال‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی، نقش اساتید غرب‌زده و شرق‌زده در تربیت شاگردانی وابسته به غرب ضد فرهنگی، و وجود آمدن جو درگیری و تشتت، نقشی پررنگ و محسوسی بود. 
متأسفانه اکنون نیز اگر به اساتید وابسته به غرب و ضد فرهنگی، بها داده شود، باید منتظر نفوذ فرهنگی و دو دستگی در دانشگاهها باشیم کما اینکه همین طرز تفکر، در فتنه 88، روزهای پرتنشی را برای ایران اسلامی پدید آورد که اثرات مخربی برای انقلاب اسلامی و جامعه ما بوجود آورد.
علی ای حال دشمن برای جنگ 2 دهه اخیر خود با انقلاب وسایل ارتباط جمعی نظیر ماهواره و اینترنت را به عنوان اسلحه هایی بکار گرفته است و با توجه به استفاده محسوس نسل های جوان و دانشگاهی از این دو وسیله، مسوولان فرهنگی و اجرایی کشور به عنوان متولیان اصلی مقابله با تهدیدات فرهنگی باید تدابیر ویژه و پاتک هایی را برای این تک دشمن انجام دهند.
بهترین راه مقابله با نفوذ فرهنگی غرب توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری است که " مسئولان نظام باید با راهکارهای جدی و مردم با هوشیاری به پیشگیری از نفوذ امنیتی، اقتصادی، فکری، فرهنگی و سیاسی دشمن به داخل جامعه توجه داشته باشند و به گونه‌ای برخورد کنند که به هیچ‌وجه راه ورودی برای برنامه‌های استکبار به درون جامعه فراهم نشود."
مجید بامری
انتهای پیام/
کد مطلب: 4513