در خطبه های نماز جمعه ایرانشهر مطرح شد؛

وحدت جامعه اسلامی یک فریضه دینی واجب است

14 مهر 1402 ساعت 14:45

امام جمعه شهرستان ایرانشهر گفت: نیروهای مسلح و امنیتی و اطلاعات همگی تلاش دارند تا مردم در آسایش باشند و دچار مشکل نشوند و این تلاش‌ها و مجاهدت‌ها و قدر این امنیت را که حاصل تلاش این عزیزان است باید قدر بدانیم و از تلاش‌های آن ها تشکر کنیم







به گزارش پایگاه خبری پهره حجت الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی در خطبه‌های نماز جمعه در بین نمازگزاران در مصلی فاطمه الزهرا(س) در ایرانشهر بیان کرد: خودم و شما خواهران و برادران ایمانی را به رعایت تقوای الهی دعوت می‌کنم.

وی با بیان اینکه در قرآن آمده که گرامی‌ترین افراد در نزد خداوند اهل تقوا هستند، افزود: پیامبر خدا (ص) فرموده‌ همه پیش خدا مثل دندانه‌های شانه هستند مگر در تقوا و ارزشمندی.

این خطیب جمعه با بیان اينکه اسلام به تقوا است، اضافه کرد: مناسبت پیش رو هفته نیروی انتظامی بوده و این روز را به ماموران فراجا تبریک عرض می‌کنیم.

وی عنوان کرد: مهم‌ترین وظیفه نیروی انتظامی در حوزه امنیت است و این عزیزان باید پشتیبان و مرجع افراد جامعه باشند.

حجت الاسلام بزمانی تصریح کرد: به تعبیر امیرالمومنین (ع) نیروهای مسلح همچون دژ مستحکم و پناهگاه مردم هستند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی، نیروی سپاه، ارتش و نیروهای امنیتی و اطلاعات همگی تلاش دارند تا مردم در آسایش باشند و دچار مشکل نشوند و این تلاش‌ها و مجاهدت‌ها و قدر این امنیت را که حاصل تلاش این عزیزان است باید قدر بدانیم و از تلاش‌های آن ها تشکر کنیم.

امام جمعه ایرانشهر تصریح کرد: نیروی انتظامی خدمات متنوعی دارد و از مسائل امنیت تا حوزه خدمات رسانی مانند صدور گذرنامه، زاد و ولد، جنگ و نزاع بین افراد و در حوزه‌های مختلف را ارائه می‌دهند.

وی اضافه کرد: یک نکته که قابل توجه بوده این است که در کار نیروی انتظامی هم باید مردم مشارکت داشته باشند و اگر دشمن قصد آشوب را دارد هوشیاری مردم و نیروی نظامی و انتظامی در توطئه های دشمنان موثر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بزمانی بیان کرد: در دیدار مسئولین با مقام معظم رهبری ایشان دو نکته را فرموده‌اند که یکی در رابطه با اتحاد امت اسلامی بوده و چرا امت اسلامی به این اتحاد نیازمند است و در حقیقت رهبری منظومه فکری دارد که همه سخنرانی‌هایشان به هم پیوسته می‌باشد. 

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۰ دلایل اتحاد را بیان می‌کنند که اتحاد جامعه اسلامی یک توصیه اخلاقی نیست بلکه فریضه دینی و واجب بوده و اگر کسی خلاف این را عمل کند کار خلافی را انجام داده است و دومی وحدت یک امر تاکتیکی نیست لذا یک امر اصولی و هم افزایی جامعه اسلامی بوده که با این هم افزایی قوت اسلام نمایان می‌شود و با همین قدرت دشمن از شما واهمه و ترس خواهد داشت حتی مدعیانی مثل آمریکا هم سنگ شیعه و سنی را به سینه می‌زند و این دور بودن‌ها و فاصله‌ها باید نیز کم شود و سوء تفاهم‌ها کنار رود.

امام جمعه ایرانشهر خاطرنشان کرد: نکته شاخصی که مقام معظم رهبری  در مورد اتحاد فرمودند مسئله فلسطین است که در همین سخنرانی اخیر رهبری گفتند مسئله قید و غضبی که رژیم صهیونیستی دارد به خاطر همین مطالباتی است که نیل تا فرات را غصب کند چون در مقابلش ایستادند و دلایل از بین رفتن رژیم صهیونیستی هم روشن است و از ۲۳ سال انتفاضه الاقصی به این جمع بندی می‌رسیم که رژیم صهیونیستی در حال از بین رفتن است و از ۶ مهر سال ۱۳۷۹ شروع شد و ۴ سال هم طول کشید که در آن فضا تا به امروز ما به روشنی می‌بینیم که خود فلسطینی‌ها اتحاد آنها بیشتر شده و مردم برای نجات فلسطین آمده‌اند.

وی گفت: امروز مسلح شدن کرانه باختری را شاهد هستیم و امروزه در واقع جریان مقاومت و فلسطینی‌ها مسلح به موشک شدند و فروپاشی خودشان خبر می‌دهند و اعلام فروپاشی رژیم در درون به وجود آمده و ارتش صهیونیستی حاضر نیستند حتی یک سوم اعضای آنها به رژیم صهیونیستی بپیوندند و حدود ۶۰ درصد کسانی که در اسراییل هستند گفتند که اگر فرصتی باشد از آن‌جا مهاجرت می‌کنیم.

امام جمعه ایرانشهر تصریح کرد: بیستم مهر روز ملی کاهش بلاهای طبیعی بوده و ایران جز ده کشوری که این حوادث و بلاهای طبیعی در آن زیاد است که در قسمت مخاطرات طبیعی از ۴۰ مخاطره‌ای که در جهان وجود دارد که ۳۱ مخاطره در ایران اتفاق می‌افتد و ایران جز سه کشور در مسئله مخاطرات است.

وی اضافه کرد: در واقع باید به جهت مقابله با بلاهای طبیعی فرهنگ سازی صورت گیرد و مدیریت بحران به آن بپردازد و در جهت پیشگیری از این بلاها باید در دستور کار قرار بگیرد و پاسخگویی و بهبودی در حوزه مدیریت بحران را انشاالله شاهد باشیم.

انتهای خبر/


کد مطلب: 430688

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/430688/وحدت-جامعه-اسلامی-یک-فریضه-دینی-واجب

پهره
  https://www.pahreh.ir