دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۴۱
۰
رئیس مرکز بهداشت ایرانشهر:

سرخک در کمین کودکان واکسن نزده است

رئیس مرکز بهداشت ایرانشهر گفت: واکسیناسیون علیه بیماری سرخک باید در کودکان زیر 5سال به موقع انجام شود و از انجام این مورد خانواده‌ها غفلت نکنند.
سرخک در کمین کودکان واکسن نزده است






به گزارش پهره، از شیوع سرخک در شهرهای مختلف کشور به ویژه در مناطق مرزی چون استان سیستان و بلوچستان باید مورد کنترل قرار بگیرد.

  با توجه به اینکه واکسن سرخک سالیان پیش کشف شده و حالا می‌توان با تزریق آن از گزند این بیماری در امان بود.

 البته هنوز خانواده‌هایی که برای واکسیناسیون کودکان زیر 5 سال خود اقدام نکردند باید کودکانشان را برای واکسیناسیون به مراکز بهداشتی ببرند. 

اگر برای تزریق واکسن سرخک دیر بجنبیم، ممکن است همچون کرونا با آن باید به مقابله بپردازیم. 

 بسیاری از کارشناسان حوزه بهداشت و درمان تنها راه پیشگیری از افزایش تعداد مبتلایان به سرخک را واکسیناسیون سریع و به موقع می‌دانند. 

در این راستا میثاق دست پاک در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: با توجه به سرعت بالای انتشار بیماری سرخک در جمعیت واکسینه نشده تکمیل واکسیناسیون روتین اطفال زیر 5 سال را که کمتر از 2 نوبت واکسن سرخک گرفتند در سریعترین زمان ممکن و ارتقای پوشش ایمن سازی سرخک به بالای ۹۸ درصد باید انجام شود.

وی افزود: همچنین رهگیری تمامی موارد در تماس و واکسیناسیون آن‌ها را در فاصله کمتر از 72 ساعت به عنوان مهمترین اصل در  بهبود از شرایط در راستای بیماری سرخک می‌توان برشمرد.

رئیس مرکز بهداشت ایرانشهر تصریح کرد: فعال بودن نظام مراقبت اکتیو در سطح محیط و مراکز درمانی برای شناسایی و اقدامات ایزوله برای بیماران را بسیار با اهمیت است.

وی اضافه کرد: فراخوان عمومی ایمن سازی سرخک برای گروه زیر 5 سال دارای فاقد واکسیناسیون یا واکسیناسیون ناقص در تمامی مراکز و پایگاه شهری و روستایی، آموزش در سطح گسترده به خانوارها، در خصوص ایمن سازی برای نیروهای محیطی، تقویت تیم‌های  واکنش سریع برای پاسخ به موقع به موارد مثبت باید در دستور کار مراکز بهداشت قرار بگیرد.

انتهای خبر/
کد مطلب: 430452
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *