چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۰۹:۲۰
۰
مدیرکل ثبت‌احوال سیستان و بلوچستان:

سیستان و بلوچستان رتبه اول کشور را در ثبت ولادت داراست

مدیرکل ثبت‌احوال سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان از نظر نرخ ثبت ولادت با ۲۷٫۹ در هزار رتبه اول را در کشور داراست.
سیستان و بلوچستان رتبه اول کشور را در ثبت ولادت داراست
به گزارش پهره رضا راحت دهمرده در گفتگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: بر اساس آمارهای جمع‌آوری‌شده از ادارات ثبت‌احوال استان در سال ۱۴۰۱ تعداد ۸۹ هزار و ۹۴۰ واقعه ولادت در سطح استان سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است که این آمار نشان‌دهنده رشد ۳٫۸ درصدی ولادت نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان را دارد.

وی افزود: از تعداد ولادت ثبت شده در استان ۴۵ هزار و ۹۱۷ واقعه پسر و ۴۴۰ هزار و ۲۳ واقعه دختر به ثبت رسیده است که به طور میانگین در هر شبانه‌روز حدود ۲۴۶ واقعه ولادت و در هر ساعت حدود ۱۰ نوزاد به ثبت رسیده است .

وی با اشاره به رتبه اول جوانی جمعیت در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: بیشترین و ولادت‌های ثبت شده در استان مربوط به گروه مادران ۲۰ تا ۲۹ سال و پدران ۲۵ تا ۳۴ سال است.

 مدیرکل ثبت‌احوال استان تصریح کرد: سیستان و بلوچستان از نظر نرخ ثبت ولادت با ۲۷٫۹ در هزار، رتبه اول را در کشور داراست و از نظر تعداد ولادت ثبت شده پس از استان‌های تهران و خراسان رضوی، رتبه سوم کشور را داراست.

راحت دهمرده بیان کرد: در سال گذشته تعداد ۱۴ هزار و ۶۱ واقعه فوت در استان به ثبت رسیده است که از این تعداد ۸ هزار و ۴۵ واقعه وفات مردان و ۶ هزار و ۱۶ واقعه زنان به ثبت رسیده است.
 
انتهای خبر/ س 
کد مطلب: 430415
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *