يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ ۱۱:۲۳
۰
کارشناس مسائل مذهبی مطرح کرد:

محور قرار دادن جهاد تبیین در راستای «مهار تورم، رشد تولید»

کارشناس مسائل مذهبی گفت: رهبر معظم انقلاب امسال را با عنوان سال «مهار تورم، رشد تولید» نام گذاری کرده‌اند این شعار باید محور جهاد تبیین قرار بگیرد.
محور قرار دادن جهاد تبیین در راستای «مهار تورم، رشد تولید»
 مریم شمس در گفتگو با خبرنگار پهره با اشاره به شکل گرفتن نهضت انقلاب اسلامی بر پایه محور های قرآنی و اسلامی، بیان کرد: پیوند قرآن و انقلاب دین و حکومت اسلامی در اندیشه و سیره امام راحل بر سه تا اصل بنیادین دین و ولایت بر کسانی که اهل علم و آگاهی هستند در نهضت او بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: بنیادی‌ترین اصول اندیشه و سیره امام خمینی (ره) سه تا اصل تبریک ناپذیری دین از سیاست مسلمانان متعهد، انقلابی‌ها و حزب اللهی ها بوده که نباید سکولار باشند و او در دینداری و سیاست قرآن را از چنان ظرفیت و جامعیتی برخوردار می‌داند و اعتقاد داشته که قرآن می‌تواند تامین کننده نیازهای مادی و معنوی جامعه بشریت در مسیر زندگی باشد.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: نظر امام راحل این بوده که قرآن در همه زمان‌ها و مکان‌ها سعادت و خوشبختی، نیک فرجام بشر را به همراه داشته است.

وی اضافه کرد: قرآن از دیدگاه امام خمینی(ره) فقط کتاب اخلاق، تربیت و معرفت یک فرد نیست بلکه از دیدگاه امام این کتاب آسمانی دربردارنده آموزه‌های اجتماعی و سیاسی در امور مدیریت و حاکمیت جامعه بر مبنای استقلال آزادی استکبارستیزی و زوال ناپذیری است.

شمس خاطرنشان کرد: از دیدگاه امام راحل در طول تاریخ از جمله قیام عاشورا برای تجدید آیات قران بود که ملت شریف و انقلابی ایران اسلامی با تاثیر و الگو گرفتن از این کتاب آسمانی نهضت اسلامی و خودشان را برای حاکمیت قرآن و تشکیل حکومت قرآنی برپا کردند و با اتفاق قرآن و استمداد از رمز و رموز قرآنی شهادت‌طلبی، پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی حکومت طاغوت را فراهم کردند.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: باید بگویم که یاری رساندن قرآن یک الگو و سرمشق مطمئن و جاودانه ابدی برای سایر ملل های مستضعف اسلامی معرفی شد، لذا بازشناسی اصول بنیادین قرآن شناختی امام راحل و بازتاب آن در پیدایش نهضت اسلامی در ایران بلکه در جهان از یک طرف و تبیین و تحلیل رابطه قرآن انقلاب اسلامی ایران را از کلام او باید در رویکرد خاصش در فهم و تفسیر آیات قرآنی مبتنی بر آموزه‌های سیاسی و اجتماعی قرآن جستجو کرد.

وی گفت: پس از پیروزی انقلاب امام راحل فرمود: «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و ما آمریکا را زیر پا می‌گذاریم» خوب طبع این سخن به مزاج بعضی‌ها خوش نبود و با توجه به اینکه آمریکایی‌ها همیشه تهدید می‌کردند عده‌ای باورشان شد که اگر این تهدیدها به مرحله عمل برسد ایران اشغال می‌شود و شکست می‌خورد یا همان موقع که صدام جنگ را شروع کرد امام فرمود: «اتفاقی نیفتاده است یک دزدی آمده سنگی انداخته و ملت ایران او را تنبیه می‌کنند» یا موقعی که با قاطعیت فرمود: «اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود» الان چهل و چهار سال از پیروزی انقلاب گذشته و می‌بینیم که این سخنان قاطع امام نسبت به آینده و تحولات همه به نتیجه رسیده است.

این کارشناس مسائل مذهبی اظهار کرد: در معادلات جهانی اساساً اعتقاد به قدرت الهی ندارند و هم ایمان قلبی آن‌ها ضعیف است که در حقیقت امام خمینی (ره) اینگونه نبود که اعتقاد به خدای یگانه و ایمان قلبی به پروردگار عالم داشت همه چیز را در قدرت الهی می دانست و در واقف تمام کارهایش را با توکل بر خدا انجام می‌داد و از خدا استمداد می‌طلبید و برخلاف قدرت دنیای شاهنشاهی و حمایت خارجی که به شاه می‌کردند اما آن بزرگوار با ایمان قلبی که به پروردگار عالم داشتند و ایمانی که به امت اسلامی و این هدف و مسیری که داشت پیروزی انقلاب اسلامی را قطعی می دانست.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از اندیشه های اسلام ناب است، عنوان کرد: بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی همان استقلال آزادی جمهوری اسلامی است.

شمس با بیان اینکه دستیابی به تکنولوژی بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است، افزود: به ویژه در تکنولوژی هسته‌ای پیشرفت‌های بی‌شائبه ای داشتیم که در بیانات مقام معظم رهبری هم داریم که فرمودند: این انقلاب پدیده الهی و مبارک بود و در حوزه‌های مختلف سلامت بهداشت اقتصاد فناوری امنیت و غیر او به مقام‌های بالایی رسیده است.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: انقلاب یعنی دگرگونی و در واقع سرنگونی ستمگران و مستکبران انقلاب و بر کاخ نشستن کوه نشینان انقلاب و به اهتزاز درآمدن پرچم آزادی قله‌های های جهان است.

وی عنوان کرد: مردم در دوران رژیم پهلوی از شرایط اقتصادی رفاهی در سختی بودند و در زمان رژیم شاهنشاهی چهل درصد جمعیت شهری و شصت درصد روستایی کشور در فقر به سر می‌بردند.

شمس اضافه کرد: در دوران پهلوی سی و پنج درصد مردم ایران دچار سوء تغذیه بودند و فقط چهل و پنج درصد مردم ایران با سواد بودند و هفتاد وپنج درصد به مدرسه می‌رفتند.

وی عنوان کرد: در دوران پهلوی در ایران چهل هزار مستشار آمریکایی حضور داشتند که سی درصد جمعیت کشور از خانواده‌های ثروتمند بودند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: در سال ۱۳۵۷ کشور ما با یک اقتصادی روبرو بود که تورم بالا،  کسری بودجه و کاهش تولید را در برداشت و رژیم پهلوی در چنین شرایطی با استفاده از پول بیت المال جشن‌های ۲۵۰۰ ساله برگزار می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد:  اگر انقلاب نمی‌شد و امام خمینی (ره) به داد مردم نمی‌رسید اوضاع مملکت بدتر از این‌ها می‌شد که قشر مردم زحمتکش و مستضعف براساس آمار بانک جهانی که چهل و شش درصد مردم ایران در سال ۱۳۵۶ زیر خط فقر زندگی می‌کردند آسیب بیشتری می‌دیدند اما امام آمد و به ملت ایران کمک کرد و به لطف الهی انقلاب پیروز شد.

شمس با بیان اینکه وضعیت معیشتی امروز مردم با دوران پهلوی قابل قیاس نیست، گفت: دشمنان نظام اسلامی در این برهه زمانی به دنبال این هستند که  کشور را ناکارآمد جلوه بدهند و با پیاده‌سازی‌ نقشه‌های شوم ایران اسلامی را زیر سوال ببرند اما این کوردلان باید بدانند ایران قوی هیچ وقت شکست نخواهد خورد.

شمس عنوان کرد: اگر تا به امروز تدابیر رهبر معظم انقلاب و همراهی مردم نبود، کشتی انقلاب با دسیسه‌ها و برنامه‌هایی
کد مطلب: 430375
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *