یک کارشناس مسائل سیاسی:

مهار تورم و رشد تولید کلید حل مشکلات اقتصادی است

3 فروردين 1402 ساعت 13:23

کارشناس مسائل سیاسی گفت: برای حل مشکلات اقتصادی باید تورم کنترل و رشد تولید ادامه داشته باشد.








حجت‌اله صادقی در گفتگو با خبرنگار پهره بیان کرد: یکی از اتفاقاتی که مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال بر آن تاکید دارند و همه ما شاهد آن هستیم بحث نامگذاری سال‌هاست.

وی افزود: همان‌طور که حضرت آقا فرمودند: "جهت دهی در رابطه با حرکت مسئولین اجرائی و اقناع افکار عمومی توجیه و توجه دادن مردم نسبت به آن موضوعی که امروز در کشور اهمیت دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که شاید در دهه اخیر از موضوعات ثابت نامگذاری توسط مقام معظم رهبری بوده بحث تولید و در کنار آن سایر موضوعات مطرح می‌شده که می‌توان از دانش‌بنیان، اشتغال آفرين، اقتصادمقاومتی نام برد.

وی عنوان کرد: در راستای تعیین شعار سال بحث تولید در چندین‌ سال اخیر ثابت بوده و در کنار آن موضوعی که دارای اهمیت ویژه بوده در طی چندین سال حالت افسارگسیخته پیدا کرده بود بحث تورم بوده است.

صادقی با بیان اينکه در راستای تعیین شعار سال مقام معظم رهبری در کنار تولید بحث مهار تورم و رشد تولید را مطرح کردند، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل اهمیت تولید، این بوده که کشورهای حوزه خلیج‌فارس مثل عربستان، بحرین، امارات و شرق آسیا و خیلی از کشورهای اروپایی تمایل پیدا کردن که با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ارتباط برقرار کنند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از دلایل علت اصلی تولید مسئله خودکفایی و بحث خودباوری در داخل در زمینه‌های مختلف چون نظامی و امنیتی، حوزه پزشکی بهداشتی و علمی، اقتصادی بوده که ما در واقع توانستیم در تولید گام‌های مؤثری برداریم که همسایگان متوجه این موضوع شدند.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: مقام معظم رهبری با بصیرت و آگاهی چندین سال متوالی بحث تولید ملی و داخلی و مسئله تورم را مطرح کردند.

وی افزود: در حقیقت تورم یک حالت افسارگسیخته گرفته که اخیرا در زمینه دانش‌بنیان هم حرکات خیلی خوبی انجام شده که تاکنون موسسات دانش‌بنیان بسیار زیادی در کشور فعال شدند.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: تولید می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و بحث تورم مشکلات اقتصادی مردم را دو چندان کرده که رهبری به مسئولین اجرایی تاکید کردند در راستای حل معضلات تلاش کنند.

انتهای خبر/


کد مطلب: 430360

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/430360/مهار-تورم-رشد-تولید-کلید-حل-مشکلات-اقتصادی

پهره
  https://www.pahreh.ir