چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ۱۳:۱۷
۰

جوان‌ترین شهر کشور فاقد پیست دوچرخه‌سواری

شهرستان ایرانشهر که جوان‌ترین شهر کشور به شمار می‌رود فاقد مکان و پیست مخصوص دوچرخه‌سواری است.
جوان‌ترین شهر کشور فاقد پیست دوچرخه‌سواری

به گزارش پایگاه خبری پهره؛ ورزش تضمین‌کننده سلامت جسم و روح است و دوچرخه‌سواری از جمله رشته‌های ورزشی است که علاوه بر تأمین سلامت جسمی می‌تواند به‌سلامتی و حفظ محیط‌زیست با کاهش استفاده از وسایل نقلیه کمک کند.

 دوچرخه‌سواری به‌عنوان یک‌رشته ورزش همگانی به شمار می‌رود و توجه به این مهم می‌تواند روح طبیعت را زنده کند و از آلودگی هوا بکاهد، اما برای تحقق این چشم‌انداز زیبا و رؤیایی باید فرهنگ‌سازی شود.

البته این را هم باید در نظر گرفت که تأمین زیرساخت‌ها در بحث دوچرخه‌سواری می‌تواند به جذب گردشگر و رونق اقتصادی شهر نیز کمک کند، در واقع ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری در جامعه باعث تقویت سلامت فردی و تقویت شادی و نشاط اجتماعی می‌شود.
شهرستان ایرانشهر که بیشترین قشر جوان را داراست متأسفانه زیرساخت‌های ورزشی به‌خصوص در رشته دوچرخه‌سواری در این شهرستان مطلوب نیست.
 
مرادی یکی از شهروندان ایرانشهری در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: در این شهرستان متأسفانه مکان و یا پیست مناسب برای دوچرخه‌سواری وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه دوچرخه سوای یک ورزش سالم برای جوانان و نوجوانان علاقه‌مند است بیان کرد: نیاز است تا مسئولین امر زیرساخت‌های لازم را در این زمینه فراهم سازند.

شهروند دیگری دراین‌خصوص به خبرنگار ما گفت: متأسفانه در ایرانشهر مسیرهای اختصاصی دوچرخه‌سواری در پارک‌های این شهرستان تعبیه نشده است، و باتوجه‌به ایجاد ترافیک نیاز است تا مسیرهای اختصاصی با ایمنی بالا برای شهروندان ایجاد شود.

بهسازی فاز اول پیست دوچرخه‌سواری در پارک فجر ایرانشهر
 
سعید دیده ور، شهردار ایرانشهر در گفتگو با خبرنگار ما از اجرا و آسفالت فاز اول پیست دوچرخه‌سواری در پارک فجر این شهرستان خبر داد و بیان کرد: باتوجه‌به نظام زندگی شهری و حجم بالای ترافیک مبنی بر مرکزیت این شهرستان و خدمات‌دهی به جمعیت روان چندین شهر هم‌جوار، مجموعه شورا و شهرداری این شهرستان در نظر دارد زیرساخت‌های اولیه جهت ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه در فضاهای سبز را فراهم کنند.
 
وی افزود: باشگاه دوچرخه‌سواران  ایرانشهر و تیم دوچرخه‌سواری شهرداری این شهر در راستای تحقق‌بخشیدن به شعار استفاده از دوچرخه، ترافیک کمتر در حال فعالیت هستند.
 
این مسئول اضافه کرد: باتوجه‌به بهسازی پارک فجر، پیست دوچرخه در این مکان تعریف و در حال اجرای فاز اول هستیم.
 
انتهای خبر/ 
کد مطلب: 430285