پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ ۰۸:۰۶
۰
رئیس آموزش‌وپرورش ایرانشهر:

آموزش و پرورش یکی از بازوهای اصلی جهاد تبیین است /سایه سیاه کرونا بر افزایش بازماندگان از تحصیل

رئیس آموزش‌وپرورش ایرانشهر گفت: کرونا بازماندگان تحصیلی را افزایش داد و اکنون مدیران در راستای شناسایی دانش‌آموزان عقب مانده باید تلاش کنند.
آموزش و پرورش یکی از بازوهای اصلی جهاد تبیین است /سایه سیاه کرونا بر افزایش بازماندگان از تحصیل






عبدالغفور حسینی، رئیس آموزش‌وپرورش ایرانشهر در گفتگو با خبرنگار پهره بیان کرد: در سه سالی که کرونا وجود داشت این بیماری منحوس سبب این شد که همه دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل به مدرسه نیایند و حتی ثبت‌نام انجام ندادند.  

وی افزود: مقایسه آمار ثبت‌نام دانش‌آموزان در سال‌های کرونایی و امسال نشان‌دهنده این است که وجود ویروس کرونا سبب بازماندگی تحصیلی آن‌ها شد.

این مسئول با اشاره به اینکه امسال افزایش آمار ثبت‌نام کنندگان نسبت به سال‌های گذشته را در مدارس ایرانشهر داشتیم، تصریح کرد: امسال تعداد بیش از پانصد نفر به آمار ثبت‌نام کنندگان افزوده شده است.

وی اضافه کرد: آموزش‌وپرورش ایرانشهر سال گذشته ۵۶ هزار و ۷۸۹ دانش آموز داشته در حالی که امسال ۵۷ هراز و ۳۰۰ نفر دانش آموز ثبت‌نام شده دارد.

حسینی با اشاره به اینکه هنوز هم دانش‌آموز بازمانده از تحصیل داریم، خاطرنشان کرد: در واقع مدیران به عنوان برنامه‌ریز و نماینده یک مجموعه اداری برای ثبت‌نام و رصد دانش‌آموزان در مدارس هستند‌.

 وی با اشاره به اینکه امسال به تعداد آمار مدارس ۹ عدد مدرسه در مقاطع ابتدایی اضافه شده، عنوان کرد: اما با این وجود هنوز باز هم با کمبود کلاس مواجه هستیم.

 رئیس آموزش‌وپرورش ایرانشهر خاطرنشان کرد: شرایط امسال کشور کاملا متفاوت شد و نگرانی‌هایی را در بحث مسائل امنیتی داشتیم و آشوب هایی در استان‌مان اتفاق افتاد که خیلی از امورات را تحت تاثیر قرار داد.

وی اضافه کرد: همه ما وظیفه داریم به عنوان یک هادی سیاسی خودمان را مجهز به سلاح تبیین کنیم و در حقیقت همه معلمین می‌توانند اولین کسانی هستند که می‌توانند در راستای فرضیه جهادتبیین کمک و اقدامات روشنگری انجام بدهند.

 انتهای خبر/
کد مطلب: 430265
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *