جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ ۱۰:۱۷
۰
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر:

حضرت فاطمه (س) تجلی حقیقت زن است

علی شعبانی گفت: حضرت فاطمه(س) الگوی جامع و کامل برای بانوان جهان در تمام اعصار و ادوار روزگار است.
حضرت فاطمه (س) تجلی حقیقت زن است




علی شعبانی، معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: تمام ابعادی که برای زن و برای یک انسان متصور بوده در وجود حضرت فاطمه (س) جلوه کرده است.


وی با اشاره به سخن امام راحل که فرموده: «او موجودی ملکوتی است که در عالم به صورت انسان ظاهر شده است»، افزود: در واقع حضرت فاطمه(س) انسان کامل و تجلی حقیقت زن است.

 فرماندار ایرانشهر تصریح کرد: زن محور و مدار هستی بوده و تبلور رحمت الهی، زیبایی آفرینش، نماد بودن و بودگی، انرژی حرکت بخش جهان هستی، رشته پیوند ازل و ابد، پویایی و زایایی و پایایی و با این همه، راز عالم است.
     
وی اضافه کرد: نیچه می گوید«حقیقت» زن است و فیلسوفان در رسیدن و ادراک حقیقت ناکام ماندند.

این مقام مسئول با اشاره به حدیث قدسی که می گوید: فاطمه سبب آفرینش است، خاطرنشان کرد: در زیست جهان ما هر روز، روز زن است و بی وجودش، حیات در گذشته تاریخی خواهد ماند و مفاهیم مهر، عشق،  امید، آب، آیینه و آفتاب به غروب واژگانی خواهند رسید.

وی با بیان اينکه مولوی گفته«زن پرتو حق است، خالق است نه مخلوق» عنوان کرد: حضرت فاطمه(س) الگوی جامع و کامل برای بانوان در تمام اعصار و ادوار روزگار است. 


شعبانی اضافه کرد: معیاری برای انسان و زن، در ابعاد اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، علمی و رفتاری و شخصیتی  در هر زمان و هر مکان شخصیت بانوی دو عالم حضرت زهرا (س) به ویژه در عصر حاضر و جهان مدرن و فرهیختگی زنان امروز، کلیدی راه گشا برای گشودن بن بست ها و گذر از تنگناها و گردنه های بازدارنده شکوفایی ظرفیت وجودی زن است. 


فرماندار ایرانشهر با بیان سخنرانی امام راحل که حضرت زهرا (س)  موجودی الهی جبروتی است که در صورت انسان ظاهر شده، بیان کرد: این بانوی بزرگوار نمادی برای زن امروز و آینده است.

انتهای پیام/
کد مطلب: 430248
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *