شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ ۱۰:۰۳
۰
بلاتکلیفی ها از سوی مسئولین همچنان ادامه دارد؛

پروژه نیمه تمام ورزشی بخش دامن ایرانشهر سال هاست که میزبان گرد و خاک است /یک مسئول: عدم وجود اعتبار دلیل اصلی عقب ماندگی در پیشرفت سالن ورزشی است

ورزشکاران از ناتمام ماندن طرح های ورزشی بخش دامن گلایه مند هستند.
پروژه نیمه تمام ورزشی بخش دامن ایرانشهر سال هاست که میزبان گرد و خاک است /یک مسئول: عدم وجود اعتبار دلیل اصلی عقب ماندگی در پیشرفت سالن ورزشی است
به گزارش پهره؛ طرح‌ ها و پروژه های ورزشی زیادی در سیستان و بلوچستان نیمه تمام مانده است که ورزشکاران و اکثر جوانان و نوجوانان اهل ورزش از این موضوع گلایه‌مند هستند.




اکثر ورزشکاران بار‌ها این موضوع را با مسئولین  مطرح کردند که قول‌هایی به آنان دادند اما عملی نشده و ضمناً این قول ها به فراموشی هم سپرده شده است. 

در واقع در حوزه ورزش هر کلنگی که در ییستان و بلوچستان استان محروم  بر زمين زده می ‌شود، روزنه اميدي در دل جوانان و نوجوانان اين مرز و بوم ايجاد می کند اما حقیقت آن است که آن پروژه پس از گذشت سال‌ ها به دست فراموشی سپرده می شود.




در واقع پروژه سالن ورزشی چند منظوره بخش دامن در شهرستان ایرانشهر سال هاست که نیمه تمام مانده است که لازم است مسئولین در راستای اتمام پروژه تدبیری اساسی اتخاذ کنند.

 سالن ورزشی نیمه تمام بخش دامن به حال خود رها شده است 


در این راستا دامنی، یکی از شهروندان بخش دامن ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: این منطقه از نظر آب و هوایی یکی از مناطق بسیار خوش و آب و هوا در شهرستان مان  بوده که اکثر مردمان این مرز و بوم دارای شغل کشاورزی هستند.

وی افزود: در حقیقت جوانان بخش دامن از امکانات تفریحی و ورزشی محروم هستند و برای مراجعه به مکان های ورزشی داخل شهر هم مسافت و مسیر طولانی است که در وهله اول همان رفت و آمد دارای هزینه بالایی بوده که از پس آن بر نمی آیند.

این شهروند دامنی اضافه کرد: اکثر نوجوانان و جوانان در دنیای امروز برای گذراندن اوقات فراغت خود به صورت سالم نیازمند مکان های تفریحی و ورزشی سالم هستند که مسئولین و دست اندرکاران باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

وی تصریح کرد: در حقیقت سالن ورزشی چند منظوره سرپوشیده بخش دامن سال ها است که به صورت نیمه تمام به حال خود رها شده و هر وقت هم ما به مسئولین ذیربط مراجعه کردیم عدم وجود اعتبار را مشکل عمد عدم پیشرفت این پروژه ابراز کردند.



پروژه سالن چند منظوره ورزشی دامن نیازمند اعتبار است 

تیمور کریم زایی، بخشدار دامن شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: در حقیقت سالن ورزشی چند منظوره سرپوشیده در این منطقه در سال ۹۷ با مساحت حدود  یک هزار و ۳۰۰ متر مربع کلنگ زنی شده است.


وی افزود: دو فاز این سالن ورزشی چند منظوره شامل اجرای فونداسیون و نصب اسکلت فلز با پیشرفت فیزیکی حدود ۳۵ درصد درسال ۹۸ انجام شده و سپس پروژه به دلیل عدم اختصاص اعتبار لازم حدود ۴ سال به صورت نیمه تمام متوقف است.

این مقام مسئول تصریح کرد: پروژه سالن ورزشی چند منظوره بخش دامن در سال ۱۴۰۰ با پیگیری‌های انجام گرفته از محل اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای ایرانشهر حدود یک میلیارد تومان اعتبار در کمیته برنامه ریزی شهرستان مصوب که در نهایت به دلیل فقدان منابع مالی دولت مبلغ  ۵۰۰ میلیون تومان تخصیص داشتند که علیرغم پیگیری های مکرر از ناحیه اداره کل ورزش و جوانان نسبت به جذب اعتبار، متاسفانه به علت تورم بالا این اعتبار برای ادامه روند پیشرفت پروژه از ناحیه اداره کل ذیربط جذب نشد.


 وی اضافه کرد: همچنین در سال 1401 اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در جلسه کمیته برنامه ریزی ایرانشهر برای پروژه عمرانی عنوان تکمیل پروژه سالن ورزشی زهلنفان پیش بینی شده است اما این اعتبار برای تکمیل پروژه جواب گو نخواهد بود و ضرورت حداقل یکصد میلیارد ریال برای تکمیل پروژه اعتبار لازم است.


  بخشدار دامن خاطرنشان کرد: یکی از سیاست های دولت سیزدهم در سال مالی جاری تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی در سطح کشور و استان بوده است.

وی افزود: بنابراین انتظار می رود اداره کل ورزش و جوانان و سازمان مدیریت برنامه ریزی و استانداری سیستان و بلوچستان ضمن تخصیص اعتبار صد در صدی امسال به ردیف پروژه و همچنین جبران اعتبار جذب نشده سال قبل برای تکمیل پروژه از محل منابع استانی و ملی اهتمام بورزند. 


همچنین عبدالله پناه،  رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: طی بازدید به عمل آمده از پروژه سالن ورزشی چند منظوره بخش دامن که نیمه تمام مانده است تلاش خواهیم کرد که با پیگیری های لازم از طریق اداره کل ورزش و جوانان استان و فرماندار شهرستان و کمک از دیگر مسولین دست اندر کار از جمله نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برای تکمیل پروژه اعتباری متناسب به نیاز این پروژه عمرانی پیگیری کنیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ایرانشهر افزود: در نهایت تلاش خواهیم کرد تا پایان سال 1402 پروژه نیمه تمام در بخش دامن مورد بهره برداری قرار بگیرد.


انتهای پیام/
کد مطلب: 430199
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *