چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ۰۸:۲۵
۰
یادداشت/ حمیدرضا خزائی فر

روز دانشجو بهترین فرصت برای تبیین جایگاه دانشجویان و قشر جوان در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی است

حمیدرضا خزائی فر، استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر به مناسبت فرا رسیدن 16 آذر و روز دانشجو یادداشتی نوشت.
روز دانشجو بهترین فرصت برای تبیین جایگاه دانشجویان و قشر جوان در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی است






به گزارش پهره؛ دکتر حمید رضا خزائی فر مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر به مناسبت فرا رسیدن 16 آذر و روز دانشجو بیان کرد:                                                       بسم الله الرحمن الرحیم،                                                 روز ۱۶ آذر روز استکبار ستیزی جنبش دانجشویی در کشور ماست. ۱۶ آذر یادآور شهادت مظلومانه دانشجویان دانشگاه تهران در سال ۱۳۳۲ دراعتراض به ورود نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران است که قربانی شدند. بر همین اساس و به همین مناسبت لازم می دانم در این خصوص نکاتی را بیان نمایم:

1.  16 آذر باید فرصتی برای تبیین جایگاه دانشجو در پیشبرد اهداف متعالی کشور و نقش دانشجویان به عنوان نیروهای این عرصه باشد.   
                                                                  2. در حالی که شاهد بمباران اطلاعاتی و ارائه الگو از سوی رسانه‌های مختلف هستیم، به‌ویژه رسانه‌هایی که از سوی دشمنان منافع کشور ، طراحی و ارائه شده‌اند و از بین همه اقشار مختلف جامعه هدف ویژه آن‌ها بر جوانان معطوف شده ، بهتر است این قشر اطلاعات مورد نیاز خود را از منابع معتبر  وموثق تهیه کرده و در الگوسازی به دنبال الگوهای مناسب بروند.
از جمله این الگوهای مناسب می‌توان به سیره و منش شهدا در انقلاب اسلامی و دوران دفاع‌مقدس اشاره کرد، همچنین برای کسب اطلاعات مورد نیاز می‌توان کتاب‌های تاریخی معتبر را نیز مورد استفاده قرار داد؛ زیرا مطالعه تاریخ بهترین منبع برای فهم مسائل است.                                                                      به تعبیر شهید بهشتی که دانشجو را موذن جامعه معرفی کرده و گفته بود که خواب دانشجو به معنای خواب جامعه است،  این تعبیر در جامعه کنونی نیز صدق می‌کند و دانشجویان باید با تجهیز خود به اطلاعات صحیح، در برابر حوادث و اتفاقاتی که در سطح جامعه رخ می‌دهد با هوشیاری تمام در صحنه حاضر باشند.      
                                                                                     3. به گفته ی بسیاری از جوانان و دانشجویان «در حال حاضر میدان به خلاقیت‌های جوانان داده نمی‌شود»، جوانان نخبه می‌توانند به عنوان نیروی علمی و ارزشی، اهداف انقلاب اسلامی را به خوبی تبیین کرده و در همان راستا حرکت نموده و این اهداف را اجرا کنند.    
                                                                       4. «هم‌اکنون میانگین سنی مسئولان بالا بوده و فرصت‌های کاری برای جوانان و فارغ‌التحصیلان مناسب نیست»، در این بین ارتباط دانشگاه و صنعت مسئله‌ای است که زمین مانده، در حالی که اگر بخشی از کارها به جوان‌ها سپرده شود با توجه به سابقه فعالیت موفق جوان‌ها در عرصه انقلاب و جنگ، قطعا در شرایط فعلی هم می‌توانند اقدامات قابل توجهی در توسعه و پیشبرد اهداف کشور انجام دهند.  

 اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز 16 آذر و روز دانشجو، معتقدم: ویژه‌برنامه‌های روز 16 آذر جشن و شادی محض نباشد، بلکه به‌ عنوان فرصتی برای تبیین جایگاه دانشجویان و قشر جوان در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی و جایگاهی که در جامعه فعلی می‌توانند داشته باشند از آن استفاده شود.    
                                                                              با آرزوی موفقیت و بهروزی برای مقام معظم رهبری ، و همه خدمتگزاران صدیق به نظام مقدس جمهوری اسلامی و دانشجویان بصیر و انقلابی ایران

والسلام علی من اتبع الهدی
کد مطلب: 430189
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *