جمعه ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ ۱۳:۴۴
۰
در خطبه های نماز جمعه ایرانشهر مطرح شد؛

توطئه های دشمنان برای کم رنگ کردن اربعین حسینی ناکام ماند/ اربعین، نمایش وحدت و اتحاد بین مسلمانان در اقصی نقاط مختلف دنیا است

امام جمعه موقت ایرانشهر گفت: در حقیقت اربعین نمایش وحدت و اتحاد بین مسلمانان در اقصی نقاط مختلف دنیا است.
توطئه های دشمنان برای کم رنگ کردن اربعین حسینی ناکام ماند/ اربعین، نمایش وحدت و اتحاد بین مسلمانان در اقصی نقاط مختلف دنیا است

 





به گزارش پهره؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدی نور، امام جمعه موقت ایرانشهردر خطبه های نماز جمعه در بین نمازگزاران در مصلی فاطمه الزهرا (س) ایرانشهر بیان کرد: خودم و شما برادران و خواهران ایمانی را به رعایت تقوای الهی دعوت می کنم و تقوا همچون سپری در برابر گناهان است.

وی افزود: یکی از اهداف اصلی سیدالشهدا(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده است.


این خطیب جمعه تصریح کرد: امسال مردم از نقاط مختلف توفیق حضور در کربلا را داشتند که این یکی از توفیقات بسیار ارزشمند از سوی خداوند متعال است.

وی اضافه کرد: در حقیقت پیاده روی اربعین آثار و برکات فراوانی دارد ودر واقع شخص زائر را به صورت وضوح به عاشق نزدیک می کند.


حجت الاسلام محمدی نور خاطرنشان کرد: زیارت اربعین علاوه بر موضوع مذهبی آن دارای ابعادی چون سیاسی و اجتماعی است.

وی اذعان کرد: دلدادگان سیدالشهدا (ع) از اقصی نقاط دنیا دور هم جمع می شوند و این مسئله می تواند مقدمه ای برای تمدن نوین اسلامی باشد.


امام جمعه موقت ایرانشهر گفت: درحقیقت اجتماع دلدادگان امام حسین(ع) از نقاط مختلف دنیا نشان دهنده وجود وحدت، اتحاد و انسجام بوده که باعث تقویت تمدن اسلامی می شود.

وی اضافه کرد: در این روزها دشمنان توسط شبکه های رسانه‌ای غربی به دنبال ناامید کردن مردم از ورود به عراق در راستای اربعین هستند و در حقیقت دشمن از اجتماع عظیم امت واحد اسلامی هراس دارد.

حجت الاسلام محمدی نور تصریح کرد: مسئولین، مدیران و در واقع همگان باید از اجتماع وحدت و مدیریت اربعین الگو بگیرند و در کشور ما در ابعاد دیگر به کار بگیرند و می توانیم موکب های چون اشتغال، حجاب و عفاف و خانواده را داش باشیم. 


وی عنوان کرد: سی و یکم شهریور ماه مصادف با آغاز جنگ تحمیلی علیه ملت ایران در سال ۵۹ و آغاز هفته دفاع مقدس بوده که اکثر کشورهای دنیا و منطقه پشت سر صدام بودند و در حقیقت ایران اسلامی تنها بود. 


این خطیب جمعه با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در راستای دفاع مقدس، بیان کرد: هر چه از دفاع مقدس دور می شویم باید به بعد معرفتی و شناختی آن به نسل های فعلی و آینده توجه ویژه و تبیین شود که این امر وظیفه همگان دانشگاه ها حوزه های علمیه مدارس است.

انتهای پیام/
کد مطلب: 430034
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *